Piaţa germană a scăzut cu 4,2% pe ansamblul anului, la 2,95 milioane de autoturisme, şi a coborât sub pragul de 3 milioane pentru prima dată din 2010, în timp ce în decembrie a urcat cu 5,4%, la 215.320 unităţi, arată datele Autorităţii Federale Germane pentru Transport Auto (KBA).
Cota de piaţă a Dacia s-a situat anul trecut la 1,5%, iar în decembrie la 1,7%.
Dintre cele 33 de mărci analizate, anul trecut au înregistrat creştere 10, iar în decembrie 18. Jaguar a consemnat cel mai mare avans penrtru întreg anul, de 30%, în timp ce Jeep a raportat cea mai puternică rată de creştere în decembrie, de 33%.
Vânzările producătorilor germani de maşini de lux, BMW, Mercedes-Benz şi Audi, au scăzut cu 5,8%, 1,4%, respectiv 5,5%.
Înmatriculările sub marca Renault, a grupului francez cu acelaşi nume care deţine şi Dacia, au scăzut anul trecut cu 6,3%, la 98.922 unităţi, însă în decembrie au consemnat un avans puternic de 20%, la 8.519 autoturisme. Germania este una dintre cele mai importante pieţe pentru Dacia.
În Franţa, cea mai mare piaţă a sa, Dacia a înregistrat anul trecut vânzări de 89.844 autoturisme, în urcare cu 11,2% faţă de 2012, iar cota de piaţă a mărcii a avansat de la 4,2% la 5%.
Vânzările Dacia în Uniunea Europeană au urcat în perioada ianuarie-noiembrie cu 21,1%, cea mai bună creştere în topul mărcilor, la 260.500 maşini.