Cursele „low-cost” nu mai înseamnă deloc chilipir. De asta s-au convins deja clienţii companiilor care operează zboruri la preţuri ceva mai mici. Chiar şi în aceste condiţii, românii sunt entuziaşti ai acestor curse şi asta i-a convins pe cei de la Ryan Air să revină în România, după doi ani de la retragere.
Deocamdată, piaţa zborurilor din această categorie este dominată de Wizz Air şi Blue Air, însă anul viitor ar putea aduce şi mai mulţi clienţi, pe de o parte, dar şi o rearanjare a clasamentului operatorilor aerieni.
Segmentul curselor aviatice la preţuri accesibile este în plină dezvoltare, însă clienţii acestor companii s-au convins deja că tarifele nu mai sunt de mult un chilipir.
În fiecare an, aproape 4,3 milioane de români folosesc avioanelor companiilor „low-cost”. Fiţi însă atenţi atunci când vă cumpăraţi un astfel de bilet, pentru că de cele mai multe ori există diferenţe semnificative între preţul iniţial al biletului şi preţul cu toate taxele incluse. Dincolo de tariful pentru călătorie şi de taxele aeroportuare, companiile aeriene pot cere bani în plus pentru bagajul de cală: între 15 şi 40 de euro.
Clienţii care îşi fac rezervările prin agenţiile de turism mai au de achitat alţi cinci euro. Tot atât vor plăti şi pasagerii care îşi cumpără biletele online. Unele companii mai percep o taxă suplimentară de 50 de euro pentru minorii care călătoresc neînsoţiţi. O sumă similară este cerută şi de la clienţii care vor să îşi schimbe data de plecare sau biletul de avion.
Piaţa românească a curselor „low-cost” este dominată acum de Wizz Air şi Blue Air. Concurenţa se ascute însă, pentru că a revenit în România şi operatorul EasyJet, cea de-a doua companie de acest gen din Europa.
Ryan Air a operat zboruri către Madrid şi Milano, dar s-a retras din România în 2011. Acum, compania oferă o singură cursă: Bucureşti-Londra şi retur. Capitala Marii Britanii va deveni o destinaţie foarte căutată mai ales după 1 ianuarie 2014, dată de la care vor înceta restricţiile impuse românilor pe piaţa muncii din Regatul Unit.
Business Club