Cum atrag hotelurile clienții care aduc cei mai mulți bani pe termen lung

Data publicării:
Camera de hotel GettyImages-56737127

Lanţul hotelier Starwood și-a crescut încasările medii pe cameră cu 5%. Ca să stabilească tarifele de cazare, compania analizează un set uriaş de variabile, de la indicatori economici locali şi mondiali până la condiţii meteorologice sau evenimente care pot aduce sau goni turiştii.

De exemplu, ofertele pentru hotelurile din Caraibe sunt stabilite în funcţie de condiţiile meteorologice din Statele Unite.

Potrivit Forbes, analizarea unor cantităţi uriaşe de date a devenit o practică obişnuită în industria hotelieră. Marriott este un alt mare lanţ hotelier care se foloseşte de asta ca să stabilească valoarea pe care o are fiecare cameră pe parcursul unui an. Compania caută un echilibru între profit şi tarifele de cazare în condiţiile în care o diferenţă de câţiva dolari este de ajuns ca un client să aleagă un hotel sau altul.

Companiile combină colectarea de date şi psihologia ca să identifice vizitatorii care le aduc cei mai mulţi bani pe termen lung. Cei care, pe lângă cazare, cheltuiesc mulţi bani pe alte servicii sărbătoresc probabil un eveniment special şi sunt şanse mici să revină în aceiaşi locaţie.

Pe de altă parte, cei care care cheltuiesc mai puţini bani sunt probabil oameni de afaceri care călătoresc mult şi care pot să fie fidelizaţi de lanţul hotelier.

Iar fidelizarea se face atât prin oferirea de servicii de calitate, cât şi printr-o imagine bună. Cu un sistem dezvoltat de cei de la IBM, lanţul american Denihan Hospitality, urmăreşte constant recenziile de pe Tripadvisor şi le combină cu alte date colectate de hoteluri.

Însă analizele sunt inutile dacă nu sunt însoţite şi de decizii bune de afaceri. În timpul ninsorilor de la finele lui 2013 şi începutul lui 2014, hotelurile RedRoof din Statele Unite au profitat la maximum de apropierea lor de aeroporturi.

Pe baza datelor privind zborurile anulate şi condiţiile meteo, echipa de marketing a lanţului hotelier a folosit noile tehnologii de promovare pentru a demara o campanie publicitară ţintită direct pe telefoanele mobile ale persoanelor din preajma aeroporturilor. În acea iarnă, afacerile lanţului hotelier au crescut cu 10%.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Zodiile care vor trăi momente de vis până la finalul anului 2024. Vor încheia anul în glorie
Digi FM
Cum arată Bryan Adams în 2024, la 65 de ani. La 16 ani s-a lăsat de școală pentru muzică
Pro FM
Selena Gomez reacționează după noile critici legate de silueta sa: Nu-mi pasă că nu sunt subțire băț
Film Now
Jennifer Lopez, în cei mai scurți pantaloni din garderobă și cizme până la genunchi, la proiecția noului film...
Adevarul
Nazistul care s-a revoltat împotriva cruzimii. Povestea adevărată a lui Oskar Schindler, salvatorul evreilor
Newsweek
Care pensionari NU iau bani în plus la pensie la indexarea din 1 ianuarie? Știm ce meserie au avut
Digi FM
Un român, văduv și tatăl a doi copii, mort în inundațiile din Spania. Fratele lui i-a găsit trupul fără...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Un hamster a „evadat” dintr-o școală, într-un balon de plastic. Imaginile, desprinse parcă dintr-un film...
Film Now
Cum arată fiul lui Jack Nicholson. Asemănarea cu tatăl lui i-a adus rolul principal într-un film horror
UTV
Margot Robbie si Tom Ackerley au devenit parinti pentru prima oara. Actrita a nascut un baietel perfect...