Galerie Foto Cum arată podul suspendat de la Brăila după montarea tablierului metalic de 22.000 de tone
Data actualizării: Data publicării:
Ieri a fost montat ultimul dintre cele 86 de segmente de tablier metalic la podul suspendat de la Brăila, informează CNAIR.
Întregul tablier al podului, cu o greutate totală de peste 22.000 de tone, urmează să fie fixat definitiv pe poziție prin sudură, iar operațiunea va fi desfășurată în zilele următoare de o echipă de peste 200 de sudori. Ulterior, se poate trece la execuția sistemului rutier.
Potrivit CNAIR, constructorul și-a asumat că până la sfârșitul acestui an va finaliza inclusiv drumurile de acces, astfel încât să poată fi deschisă circulația pe podul suspendat între județele Brăila și Tulcea.
Construcția impresionantă face legătura între județele Brăila și Tulcea. Potrivit datelor CNAIR, podul va avea, la final, doi kilometri lungime și o înălțime de aproape 200 de metri. Valoarea totală a proiectului este estimată la două miliarde 650 de milioane de lei, iar aproximativ 75% din această sumă vine de la Uniunea Europeană. Proiectul înseamnă pe lângă pod și o adevărată rețea de șosele și drumuri de acces de peste 20 de kilometri. În 2023 ar urma să fie inaugurat.
Podul de peste Dunăre va fi cel mai mare pod suspendat din România și al treilea din Europa.