Desigur, avionul face până la destinație de șapte sau opt ori mai puțin decât trenul. Odată ce va trece perioada promoțiilor, bine ar fi să vă faceți rezervările din timp. E drept, aeroportul din Iași a fost modernizat anul trecut. Lucrările au costat 11 milioane de euro și, de atunci, prin aeroportul din Iași au trecut peste 30 de mii pasageri.
Să presupunem că locuiți în București și vreți să ajungeți la Iași. Puteți să luați trenul la clasa a II-a. Biletul dus-întors o să coste aproape 190 de lei. Cum până la destinație faceți, teoretic, opt ore, nu ar strica să vă luați un loc într-un vagon de dormit. Deseori cele opt ore se transformă în zece ore sau chiar mai multe. Dar un bilet la vagonul de dormit costă 440 de lei.
O variantă ceva mai ieftină, dar destul de incomodă pe distanțe lungi, o reprezintă autocarul. Dus-întors, un bilet până la Iași costă cam 160 de lei și, de cele mai multe ori, o să ajungeți la destinație mai repede decât cu trenul. În plus, la fiecare câteva ore, un autocar pleacă din București către Iași. Trenurile pe aceeași rută se pot număra pe degetele de la o mână.
Desigur, puteți să luați mașina personală și un autoturism cu consum mediu ar consuma carburant în valoare de 270 de lei. Avantajul este că dacă în mașină sunt trei sau patru pasageri, costurile scad sub valoarea unui bilet de tren la clasa a II-a.
Firesc, cu avionul este cea mai scumpă variantă. Până nu de mult, TAROM era singura companie care opera curse pe această rută. Lucurile s-au schimbat de când Blue Air a început să le facă concurență și cele două companii s-au bătut în oferte în ultimele luni.
Dacă vreți să plecați în zilele următoare Iași, un bilet Blue Air dus întors o să coste cam 400 de lei.
Dacă vreți să mergeți cu Tarom, o să plătiți de aproape trei ori mai mult. Însă dacă vă faceți rezervările din timp, cu cel puțin o lună înainte, un bilet la Tarom, la fel ca și un bilet la Blue Air costă la fel - 300 de lei, dus întors. Mai contează și ofertele de sezon sau posibilitatea de a vă face check-in-ul în aeroport. Prin urmare, s-a ajuns în situația în care un zbor care durează ceva mai mult de o oră să coste cam cât un plin de benzină și incomparabil mai puțin decât un bilet dus întors cu trenul. În plus, zborul durează cam o oră, mult mai puțin decât călătoria cu trenul.
E drept, aeroportul din Iași a fost modernizat și mărit anul trecut. Lucrările au costat 11 milioane de euro și de atunci, prin aeroport au trecut peste 30 de mii pasageri, cu aproape 15% mai mulți decât în anul precedent. În afara zborurilor către București, Tarom și Blue Air au început să opereze de pe Iași curse și către alte destinații, europene. În general, în state în care ieșenii merg la muncă.