Astăzi este ziua decisivă pentru CFR Marfă. Gruia Stoica numără deja orele până când va expira termenul limită de plată a sumei restante pentru acţiunile CFR Marfă: 172 de milioane de euro, bani pe care patronul GFR ar trebui să îi achite azi. Însă oficialii guvernului se pregătesc deja pentru un eşec al privatizării.
„Am prevenit că și privatizarea aceasta va deveni bomboana pe colivă a privatizărilor de 23 de ani încoace, zeci, sute de privatizări ce au provocat mari semne de întrebare. Privatizarea CFR e făcută birocratic, fără strategie din partea Guvernului”, a spus el la Digi24.
„Se va ajunge la o teamă a funcționarilor statului, care nu vor să fie târâți în proceduri juridice. Probabil nu se va încheia contractul de privatizare”, a subliniat Cristian Pârvan.
„E vorba de un investitor român, dacă era firma SRL de nu știu unde, atunci toată lumea era foarte mulțumită. Nu înțelegem modul în care sunt tratați investitorii români. Ne deranjează asta. Am spus de la început, avem oameni de afaceri români dornici să își ia responsabilitatea managementului. Avem o atitudine discriminatorie față de investitorul român”, a explicat el.
„Nu știu alt exemplu în care președintele și premierul unei țări să comenteze public o privatizare în care e implicat un om de afaceri local. Economia României se va dezvolta cu oamenii de afaceri români. În 2012, investițiile străine au fost de 8 miliarde de lei din totalul de 77 miliarde lei investiți în România. Scăzând investițiile publice, rămân 30-40 miliarde făcute de firmele românești”, a mai spus Cristian Pârvan.