Viorel Frăţilă are un credit în franci elveţieni şi, în ultima lună, a depus mai multe cereri la bancă pentru renegocierea contractului. A primit răspunsul standard.
Viorel Frăţilă, clientul unei bănci: A spus că singura variantă de discuţii sunt cele prin scrisoare aceasta. Toţi clienţii au primit aceeaşi scrisoare, cum am primit şi eu, aceeaşi ofertă, care nu este deloc avantajoasă.
La Brașov alt client așteaptă răspunsul băncii de aproape o lună. Și, pentru că nu a fost chemat înca la negocieri, și-a plătit rata, în semn de protest, cu 48 de kilograme de monede.
Mugurel Krausz, clientul unei bănci: Am facut o cerere în care îi rugam să stabilim de comun acord să ne întâlnim să negociem. Niciun răspuns până în clipa de față.
Nici cei care au mers la bancă pentru obținerea unui răspuns nu au avut mai mult noroc. În sucursale, funcționarii îi pasează la oficialii din sediul central.
Discuţie clienţi - reprezentantul unei bănci
Am venit să negociem conversia creditului.
Conversia aceasta nu există.
Cum să nu existe?
Din păcate, nu sunteţi singurii în situaţia asta care vin şi ne solicită aşa ceva. Din păcate, noi nu avem ce să oferim în momentul acesta.
Dar în cât timp vine o ofertă?
Nu ştiu să vă spun că nici noi nu ştim.
Oamenii sunt nemulţumiţi, cu atât mai mult cu cât au făcut doar ce i-a îndemnat Asociaţia Română a Băncilor.
Radu Ghețea, preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor: Clienții să meargă la bănci și să încerce să găseasca împreună soluții individuale.
Gheorghe Piperea, avocat: Nu există negociere individuală. Pentru că la fel ca şi în momentul în care s-au încheiat contractele, se folosesc tipizate.
Cele mai mari bănci care au dat credite în franci elveţieni spun că au venit deja în ajutorul datornicilor. Au redus temporar dobânda la credite sau au îngheţat, pentru trei luni, cursul la nivelul din decembrie anul trecut.
Niciuna dintre aceste bănci nu a oferit însă informaţii despre numărul de clienţi cu care a negociat individual în ultima lună.