Controversa privatizării CFR Marfă. Întrebări care rămân fără răspuns

Data publicării:
CFR Marfa-MFAX-6

Premierul a cerut în nenumărate rânduri un aviz de la CSAT privind contractul de privatizare a CFR Marfă. Şi totuşi, când a trimis cererea de convocare a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării la Cotroceni, a uitat să solicite tocmai avizul.

Este o scăpare a Guvernului, este reavoinţă din partea celor care se opun ca CSAT să dea un aviz sau cineva trage pur şi simplu de timp?

Guvernul a anunţat că a aprobat Hotărârea de vânzare a 51% din CFR către GFR. Hotărârea nu a fost însă publicată în Monitorul Oficial. Iar la Cotroceni, odată cu solicitarea de convocare a CSAT, a fost ataşat proiectul de hotărâre şi nu documentul adoptat de Executiv.

Premierul a insistat timp de două săptămâni ca CSAT să dea un aviz, dar Guvernul a trimis cererea de convocare a şedinţei Consiliului exact când premierul a intrat în vacanţă. Mai mult, Guvernul s-a supărat că CSAT a fost convocat "de urgenţă''. Există sau nu un interes real ca privatizarea să fie definitivată?

Administraţia prezidenţială a anunţat iniţial că, la cererea Guvernului, a convocat de urgenţă CSAT. Consilierul pe probleme de securitate naţională, Iulian Fota, a spus apoi la Digi24 că nu există acest termen, de urgenţă, în legea CSAT. Atunci de ce scria în comunicatul preşedinţiei că este o şedinţă de urgenţă?

Şi poate cea mai mare controversă este legată de competenţele CSAT. Preşedintele susţine că nu are responsabilitatea privatizării companiei dincolo de stabilirea strategiei. Premierul a afirmat însă că CSAT ar trebui să se pronunţe şi cu privire la derularea procedurilor de privatizare.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri