Contractul cu Bechtel, de negăsit. DNA trebuie să găsească vinovatul și prejudiciul de peste un milion de euro

Data publicării:
munca ioc

Totodată, în comunicatul transmis presei se mai arată că dispariţia contractului cu Bechtel poate aduce statului pagube de peste un milion de euro. Specialiştii spun însă că nu se poate calcula un prejudiciu doar pentru că nu există contractul original. Există voci care spun că se încearcă, de fapt, introducerea DNA-ului într-o răfuială politică.

De ce s-a invocat un prejudiciu care poate să depășească echivalentul a unui milion de euro? E foarte simplu. Pentru că (e) un astfel de prejudiciu, competența este a DNA şi atunci probabil că din punct de vedere politic, ei au considerat că e bine să sesizeze DNA și atunci au invocat un presupus prejudiciu”, explică avocatul Gabriel Biriş.

Plângerea depusă la DNA a fost comentată şi de opoziţie. Fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, îl acuză pe Dan Şova de rea-voinţă şi spune că nu vrea să facă public contractul, deşi i-a indicat exact unde să îl găsească.

„A trecut o lună şi ministrul Şova nu a 'găsit' contractul. Dacă tot nu nimereşte ministrul Şova camera, îi cer să desecretizeze copia legalizată a contractului original Bechtel. Ministrului Şova îi este frică să facă public atât contractul original, cât şi copia legalizată a contractului Bechtel”, spune Anca Boagiu.

Dispariţia contractului a fost semnalată de ministrul delegat Dan Şova în urmă cu trei săptămâni. Invitat la Digi24, el a declarat că rezilierea contractului, încheiată la sfârșitul lunii mai, s-a făcut pe o copie legalizată.

„E absolut umoristic. Nu am reuşit la Ministerul Transporturilor să se găsească varianta originală”, declara, la 31 iulie, ministrul Dan Șova, la „Imparțial”.

O autostradă cu costuri-record

Cei 52 de kilometri din Autostrada Transilvania au costat până acum statul român 1,3 miliarde de euro. Pe nota de plată se mai adaugă 37,5 milioane de euro, despăgubiri acordate pentru rezilierea contractului, şi încă 1,2 milioane de euro pentru paza lucrărilor rămase în paragină.

Bani se pierd şi pentru că lucrările se degradează în timp, pentru că sunt nefinalizate. De exemplu, unde nu e asfaltată, fundația autostrăzii a fost invadată de ierburi și tufişuri.

Nimeni nu a mai lucrat pe acest şantier de mai bine de trei ani, un timp suficient de lung pentru ca şi copacii să poată prinde rădăcini.

Odată reluate lucrările, tot acest strat de pământ şi balast va trebui îndepărtat pentru a se pune un altul nou. Evident, cu noi costuri.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Țara în care se vorbesc 839 de limbi. De trei ori mai multe decât în Europa
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Ultima imagine cu Freddie Mercury. Cum arăta cu trei luni înainte să moară
Film Now
Ashton Kutcher, fotografiat în timpul unei discuții tensionate, după zvonurile privind divorțul de Mila Kunis...
Adevarul
Cum au fost primiți handbaliștii români în Kosovo, la o săptămână după scandalul de pe Arena Națională
Newsweek
Care pensionari iau 375 lei în plus la pensie în decembrie? Cum și când se acordă banii?
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un cadou total neașteptat de Crăciun. Reacția angajaților unui magazin când au găsit un șarpe în brazii...
Film Now
Denzel Washington spune că au existat suspiciuni legate de purtarea lui Kevin Spacey cu decenii în urmă...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”