Dan Costescu, ministrul Transporturilor: „O să abordăm astăzi un subiect care este de ceva vreme în atenţia dumneavoastă, este vorba de proiectul Orăştie Sibiu. Am primit comunicarea companiei privind rezilierea contractului cu actualul constructor. Materialele de constucţie nu sunt în conformitate cu caietul de sarcini, lucrările în sine de execuţie de asemenea sunt necorespunzătoare”.
În urma acestui anunţ, cei de la de la Salini Impregilo sunt daţi afară de pe autostrada Cunţa-Sălişte, lotul surpat al autostrăzii Sibiu-Orăştie. Ministerul Transporturilor şi Compania Naţională de Drunuri au analizat ce s-a întâmplat acolo şi au ajuns la concluzia că vina le aparţine constructorilor italieni.
Ceea ce înseamnă că reconstrucţia celor 200 de metri de drum care au fost demolaţi şi repararea celor 500 de metri pe care au apărut fisuri va fi făcută din banii celor Salini. Mai exact din garanţiile pe care le-au depus în momentul în care au semnat contractul.
Dacă acele garanţii nu vor fi de ajuns, statul va da în judecată compania italiană pentru recuperarea diferenţei. S-ar putea ajunge în instanţă şi dacă italienii se vor considera nevinovaţi. Mai ales că ei susţin că au fost grăbiţi să deschidă autostrada ca să prindă campania electorală prezidenţială de la final de 2014.
Dar, din ce spune Ministrul Transporturilor graba ar fi fost de fapt cea mai mică problemă. După inaugurare, bucata de 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte a început să se crape şi în cele din urmă, în septembrie anul trecut tronsonul a fost închis circulaţiei. Termenul de redeschidere rămâne 2016, chiar dacă statul va trebui să organizeze o nouă licitaţie după ce a reziliat contractul cu Salini Impregilo.
Şi, în ciuda acestui conflict, Compania Naţională de Drumuri va trebui să lucreze în continuare cu Salini pentur Lotul 2 al unei alte autostrăzi, Lugoj-Deva. Şi acolo sunt ceva probleme. Nu se ştie deocamdată cât sunt de mari. La finele anului trecut CNADNR a luat mostre din materialele folosite de italieni.