Stilul de viaţă vegan va fi în creştere în 2019. Humus şi tofu, printre cele mai căutate alimente în România, spune aplicația de livrare a mâncării la domiciliu, Uber Eats.
Stilul de viaţă vegan va fi în creştere în 2019, în Europa, iar ”seminţe chia”, ”humus” şi ”tofu” sunt printre cele mai căutate alimente în România, potrivit informaţiilor strânse de aplicaţia de livrare de mâncare Uber Eats şi publicate miercuri.
2019 este anul în care stilul de viaţă vegan va deveni popular în Europa, conform tendinţelor indicate de căutările realizate de utilizatorii europeni în aplicaţia Uber Eats, în ultimele 6 luni.
”E de aşteptat ca florile comestibile şi înlocuitorii cărnii, cum ar fi seitan-ul şi hemul, să devină din ce în ce mai prezente în următorul an în meniurile restaurantelor”, se arată în comunicat.
Predicţiile se bazează pe analiza a peste 191 de milioane de căutări făcute de utilizatorii aplicaţiei pe parcursul a 6 luni, la nivel european. În România, top 5 cele mai căutate alimente în aplicaţia Uber Eats sunt “seminţe chia”, “humus”, “bulgur”, “vegan” şi “tofu”, potrivit companiei, informează News.ro.
În ceea ce priveşte tendinţele gastronomice în creştere pentru anul 2019, compania a alcătuit un top bazat pe analiza a 191,5 milioane de căutări.
Pe primul loc în top se află ”flori comestibile” - lavandă, hibiscus sau flori de Borage - cunoscute pe plan local ca Limba mielului. Pe locul doi se află alimente şi băuturi pe bază de cânepă (seminţe, lapte şi ceai), iar pe trei seitan.
”Există şi alimente aflate pe un trend descendent al popularităţii. Spre exemplu, pe măsură ce apar din ce în ce mai multe alternative la carne, e de aşteptat ca mai puţină lume să consume Jackfruit, un fruct exotic cunoscut în comunitatea vegană ca unul din puţinele alternative la carnea de porc”, se arată în comunicat.
Uber Eats mai preconizează şi o scădere din topul preferinţelor a alimentelor pe bază de Matcha şi Aloe Vera, în următoarele 12 luni. Pe trend descendent se află deserturile pe bază de îngheţată şi cafeaua preparată cu apă rece.
Şefa diviziei de cercetare de la Uber Eats, Jeanette Mellinger, consideră că apariţia consumatorilor responsabili va determina o mai mare amploare a veganismului.
“Apariţia consumatorilor responsabili, cărora le pasă ce impact are cina lor, va determina o mai mare amploare a veganismului, de la doar câteva procente pe ţară până la o schimbare a stilului de viaţă pentru milioane de oameni. Totodată, vedem o dezvoltare fantastică al aplicaţiilor de livrare de mâncare, cum ar fi Uber Eats. Acestea vor transforma rapid piaţa de livrare de mâncare: de la o plăcere vinovată în weekend la un obicei aproape zilnic", a spus Mellinger.