Pizza, burgerii, shaorma şi sushi au fost cele mai căutate mâncăruri pe internet, în perioada ianuarie 2019 - decembrie 2020, arată cel mai recent studiu al unei companii de cercetare de piaţă, care a urmărit stilul de viaţă al românilor în timpul pandemiei. Pandemia și lockdown-ul din anul 2020 au contribuit la creșterea comenzilor de mâncare tip fast-food în regim takeout.
Anul 2020 ne-a schimbat viaţa din toate punctele de vedere. Starea de urgenţă, izolarea la domiciu şi carantinarea oraşelor au impus noi direcţii în ceea ce priveşte atitudinea faţă de fitness sau bucătărie.
Potrivit datelor unei companii de cercetare de piaţă, adunate pe tot parcursul anului trecut, pizza s-a menţinut fruntaşă în topul preferinţelor culinare ale românilor. Practic, numărul accesărilor pe internet pentru acest fel de mâncare a crescut cu 33% faţă de anul 2019.
Pe locul al doilea se situează burgerii, extrem de căutaţi în pandemie, pentru a fi livraţi la domiciliu.
Clasamentul felurilor de mâncare râvnite de români în perioada de izolare continuă cu "meniul zilei". Aproape jumătate de milion de români care au vrut să economisească timp au optat pentru promoţiile restaurantelor. Acestea au venit cu oferte, promoţii şi variante de business lunch pentru livrarea la domiciliu.
Shaorma și sushi sunt alte două feluri de mâncare ce au fost frecvent adăugate în coșurile virtuale ale românilor. Datele arată că 68% mai mulți clienţi au comandat shaorma în regim takeout în 2020, comparativ cu 2019.
Abia pe locul 5 se regăsesc în meniul de pandemie preparatele tradiţionale. Aproape 100.000 de căutări pentru "mâncare gătită" s-au înregistrat pe Google în perioada în care a fost realizat studiul.
Editor : G.M.