Noua integrare tarifară Metrorex-RATB nu oferă nicio facilitate; biletele sunt mai scumpe cu 50 de bani, spune Organizația pentru Promovarea Transportului Altrernativ.
Integrarea tarifară Metrorex-RATB propusă nu oferă nimic nou, iar prețurile biletelor sunt chiar mai mari cu 50 de bani, a afirmat, joi, președintele Organizației pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), Marian Ivan, în ședința publică de dezbatere a proiectului de Ordin al ministrului Transporturilor privind introducerea în oferta tarifară a Metrorex a titlurilor comune de călătorie cu metroul și RATB, informează Agerpres.
"Se vorbește foarte mult despre integrare tarifară, dar de fapt nu este o integrare tarifară, ci un alt bilet care nu integrează nimic, doar că poate fi folosit în două locuri diferite, însă, nici ca preț, nici ca facilitate, nu oferă nimic nou. Practic, s-a făcut o adunare a tarifelor pentru fiecare mijloc de transport RATB și Metrorex... Apoi, am constatat că rezultă o diferență de 50 de bani pentru fiecare tichet vândut, pe care nimeni nu o explică la Primăria Municipiului București. Dintr-un document al RATB reiese că această diferență de 50 de bani este profit, ceea ce este în neregulă. Este în neregulă ca două companii care primesc subvenții pentru transport călători să încerce să facă profit pe spatele cetățenilor. Înțeleg că la dezbaterile pe acest subiect nu au participat decât reprezentanții Metrorex și cei ai RATB. Nici măcar Direcția de Transporturi din Primărie nu a fost prezentă. La fel, nici cetățenii", a spus Ivan.
Acesta a menționat, totodată, că organizația pe care o reprezintă solicită amânarea aplicării acestei integrări tarifare până când vor fi chestionați și cetățenii, iar cardurile de călătorie să nu mai aibă limită de timp.
"Se spune în actul normativ că, datorită urgenței, trebuie promovată Hotărârea CGMB. Eu nu am înțeles care este urgența. Urgența este să facem un lucru bun, cum trebuie, de la un capăt la altul. Acesta nu este un lucru bun, pentru că nu rezolvă o problemă, plecând de la tarif, în primul rând. Ceea ce cerem noi este să existe un singur card și nu cu limită de timp. Problema mobilității urbane se pune la orele de vârf în București. Or, la orele de vârf, RATB-ul are, deseori, viteze de 5 km/h.
Nu mai poate fi vorba despre o limită de timp, atunci când la orele de vârf oamenii chiar au nevoie să se deplaseze. Mai vorbim și despre faptul că, luând acel bilet, este mai scump decât o călătorie în care pot să folosesc oricând vreau ori una, ori alta, fără să fiu obligat să folosesc pe același card mijloacele de transport. Noi cerem să existe un singur card și fără limită de timp. Știm ce se întâmplă la orele de vârf în București, când RATB circulă cu 5 km/h. Nu mai spun că noul titlu integrat propus este mai scump cu 50 de bani față de un bilet actual. Noi solicităm să amânați această așa-zisă tarifare integrată până în momentul în care sunt culese observații de la public. Mă bucur că Ministerul Transporturilor face acest pas minimal de a răspunde la solicitarea noastră de a organiza această ședință de dezbatere publică", a subliniat reprezentantul OPTAR.
Citește aici mai mult despre biletele unice de călătorie RATB - Metrorex.