Mai mulţi deputaţi PNL vor să revoluţioneze modul în care se oferă garanţie pentru electrocasnice. Astfel, dacă un magazin a vândut un produs care s-a stricat în perioada de garanţie, o să fie obligat să ofere imediat un altul pe perioada reparaţiei. Aleşii spun că magazinele şi producătorii nu sunt de acord cu această iniţiativă, dar legea va repara relaţia pe care o au cu clienţii.
Cei opt deputaţi PNL care au depus proiectul spun că oamenii se plâng de produsele comercializate în România.
Pavel Popescu, deputat PNL: „Dacă ţi se strică un produs pe care tu l-ai cumpărat de la o companie, de la un magazin, în condiţiile în care tu mergi înapoi la acea companie cu produsul stricat, compania, magazinul trebuie să îţi ofere un produs identic, cu proprietăţi identice. Dacă iei un frigider şi este vară şi sunt 40 de grade afară este clar că ai nevoie de un frigider pe perioada aceea de reparare a frigiderului pe care l-ai cumpărat şi care s-a stricat.”
Claudiu Răcuci, deputat PNL: „El a cumpărat acel produs să se folosească de el, tu dacă îi dai garanţie, e normal să îi asiguri ceva în schimb. Gândiţi-vă, aveţi o maşină de spălat sau un frigider, o familie care nu îşi permite să aibă două produse de acest tip în casă, ce face pe timp de vară 30 de zile?”
Pe lista obiectelor care ar intra pe această listă se numără: televizoare, frigidere, aspiratoare, aragaze maşini de spălat, dar şi telefoanele mobile. Nu toţi aleşii sunt atât de optimişti în privinţa proiectului de lege
Claudiu Năsui, deputat USR: „Este foarte greu de operaţionalizat lucrul acesta, cu o maşină de spălat ce faci? Îţi montezi altă maşină de spălat, speli rufele în aia, apoi în alta, e greu de văzut cum poate să fie pus în practică un astfel de proiect de lege.”
Iniţiatorii se plâng de calitatea serviciilor pentru produsele în garanţie.
Pavel Popescu, deputat PNL: „Modul în care am fost tratat inclusiv personal a fost sub orice critică. Te-ai dus cu produsul, cel care ţi-a vândut produsul ţi-a spus, aa, păi, trebuie trimis în service. Te trimite în service, tu nu ai idee ce să faci în acel moment pentru că nu ai o perioadă clară de timp în care ţi se spune că primeşti produsul înapoi, totul e o nebuloasă.”
Profesorul de economie Cristian Păun spune că o astfel de lege ar putea creşte preţul produselor.
Cristian Păun, profesor economie: „Aparent pare un lucru bun, un lucru care ajută consumatorul în lupta sa cu producătorul. Lucrurile sunt rezolvate şi legea e inutilă pentru că sunt foarte multe firme dacă ai un telefon în garanţie vin şi ţi-l schimbă direct, dacă mă duc acum şi spun unei firme mi s-a stricat aspiratorul, nu aştept să mi se repare aspiratorul, primesc unul nou instantaneu. Foarte multe firme nu se mai complică cu reparatul.”
Senatorii vor avea primul cuvânt în privinţa acestei iniţiative legislative.