Bancherii ar trebui să renunţe la aroganţă şi tupeu. Este remarca pe care a făcut-o guvernatorul Băncii Naţionale la o întâlnire cu şefii şi angajaţii din bănci. Mugur Isărescu pune imaginea proastă pe care o are sistemul bancar şi pe seama modului în care unii angajaţi din domeniu s-au comportat cu clienţii de-a lungul timpului.
„Europa se mișcă foarte repede, iar noi nu putem să trecem pe lângă ea, pentru că suntem în Europa. Retezarea aroganței! Cam asta percepe publicul, și nu este vorba doar de România. Dialogul permanent cu clientul și cu societatea mi se par lucruri esențiale și țin de standardele etice. (...) Benevolența! Trebuie să arăți că ești binevoitor, să explici, deci tupeismul trebuie exclus”, le-a recomandat Mugur Isărescu bancherilor, în cadrul „Banking Compliance Summit”, potrivit Agerpres.
Potrivit acestuia, banca trebuie să își recapete demnitatea și să recâștige încrederea clienților, pentru că oamenii vin la bancă „să își depună averea”.
„Dacă încrederea este pierdută, din cauza unor factori subiectivi sau obiectivi, întreaga activitate bancară are de suferit. (...) Primul lucru pe care trebuie să-l dovediți în interior și apoi în exteriorul instituției este respectarea regulilor. Respectul este o chestiune vitală. Dacă mai lăsați să mai pătrundă în societatea românească ideea că în interiorul unei bănci fiecare face ce vrea, nu trebuie să vă mirați că imaginea sistemului bancar românesc este afectată”, a spus guvernatorul BNR.
Pe de altă parte, Mugur Isărescu a vorbit și despre necesitatea întăririi controlului intern al băncilor, astfel încât să nu se mai dea vina pe reglementările băncii centrale atunci când ceva nu merge bine în interiorul unei bănci.
„Să nu avem pretenția ca lumea să cunoască banking-ul când noi mai avem probleme în interiorul băncilor. (...) Eu sunt nemulțumit atunci când aud, dacă ceva nu merge bine la ghișeu, "nu ne lasă supravegherea BNR". Prima regulă a conformării este supravegherea internă”, a adăugat guvernatorul BNR.