Din prea multă dărnicie, cadourile multor români nu au mai ajuns sub bradul de Crăciun. Peste un milion de colete au comandat românii magazinelor online, cu mult peste aşteptările comercianţilor. Pentru că cererea a fost prea mare, nici curierii nu au făcut faţă comenzilor, iar unele pachete nu au ajuns nici acum la destinaţie.
Multe dintre magazinele online au fost depăşite de comenzile care au crescut cu până la 50% faţă de o perioadă obişnuită din an. Pentru că nu au vrut să mai aştepte curierii, mulţi s-au dus să ridice personal darurile.
În timp ce comenzile pentru cadourile de Crăciun au plecat în doar câteva secunde de la calculator către magazinele online, livrarea nu s-a făcut însă la fel de repede. Din păcate unele cadouri frumos colorate vor ajunge la destinatari cu câteva zile întârziere.
Una dintre firmele mari de curierat din România a făcut peste 200.000 de livrări pe zi în apropierea Crăciunului, iar fiecare destinatar a avut în medie două colete.
Roxana Magopet, director marketing într-o companie de curierat: Da, mai există un procent mic de expediţii care nu au apucat să fie livrate. Oricum, termenul de livrare a crescut în această perioadă.
Mihai Adrian, reprezentant companie de curierat: În această perioadă ne-am dus la 2-3 zile, poate au fost şi expediţii peste, datorită acestui volum foarte mare. A fost puţin mai mult decât am prognozat ceea ce ne-a creat anumite dificultăţi.
40% dintre comenzi au fost făcute în Capitală, iar pentru a face faţă firmele au angajat câteva sute de oameni în plus care să descarce pachetele de la furnizori şi să le transporte la destinaţie.