Aparate de taxat pentru parcările din București, în valoare de 12 milioane de euro

Data actualizării: Data publicării:
parcare

Parcările Municipalității Bucureștiului vor fi dotate cu aparate de taxat. Compania de parking anunță investiții de peste 12 milioane de euro, în următorii cinci ani. Aproape jumătate din sumă va fi cheltuită pentru 300 de parcometre și softul aferent. Viitoarele aparate de plată a parcării vor funcționa cu energie solară și vor accepta card bancar, monede și bancnote, iar casierii actuali vor primi alte sarcini. În multe orașe din țară, parcările automate funcționează deja de câțiva ani.

Bucureștiul se visează oraș SMART, dar încă își administrează parcările cu taxatori în uniformă. Administrația vrea să lase în urmă vechiul sistem și anunță că modernizează serviciul de parcare. Cadoul promis costă vreo 12 milioane de euro. Compania bucureșteană de parking va aloca patru milioane pentru 300 de parcometre solare, la care șoferii să-i poată plăti locul de parcare cu monede, bancnote sau card bancar. Softul aferent parcometrelor va costa trei milioane de euro. Restul banilor vor fi cheltuiți pe mentenanță și alte nevoi.

Șofer: Astea sunt și în Germania, peste tot.
Reporter: Era timpul?
Șofer: Sigur, sigur! Trecem la o nouă eră. Asta înseamnă că ei, parcagii care sunt în București, or să rămână fără papa. Că... asta e: tehnica ne dă la o parte. Robotizarea. Ăsta-i dezavantajul tehnicii.

Parcagiu: Rămânem pentru verificare. Chiar dacă se intră, rămânem pentru verificare că n-are cine să-i verifice. Că poate să intre, să plătească mai puțin și să rămână mai mult.

Compania de parking este autorizată de consiliul general să-și realizeze investiția prin credit sau... asociere public-privată.

Ciprian Ciucu, consilier general PMB: Mi se pare o sumă imensă pentru un aparat micuț în care ar trebui să bagi niște bani și să-ți dea un tichet. Iar softul care să opereze acest sistem de parcare este estimat la fabuloasa sumă de trei milioane de euro. Nu știu cum la Compania Municipală se fac astfel de estimări, dar aș vrea să văd de unde s-au inspirat.

Parcometrele vor taxa șoferii între orele 7:00 și 23:00. Noaptea, parcările vor fi gratuite. Unu la sută din încasări vor intra în bugetul primăriei Capitalei, ca redevență. Restul banilor vor fi folosiți exclusiv de compania municipală de parking.

90 de lei lunar, parcarea în Oradea

În Oradea, parcările n-au casieri de ani buni. Șoferii plătesc cu monede, bancnote ori SMS. Sau aleg varianta unui abonament lunar, la tarif convenabil.

Șofer: E mai eficient decât în alte orașe, pentru că poți să-ți cumperi prin SMS și prin abonament lunar.
Reporter: Care e varianta pe care o folosești?
Șofer: Prin abonament. Că e 90 de lei pe lună și poți să parchezi oriunde în oraș, pe marcaj alb.

Pentru confortul cetățeanului și reducerea cheltuielilor cu personalul, varianta parcărilor dotate cu aparate de taxat a fost adoptată deja de zeci de administrații locale.

Compania Municipală Parking București S.A. trimis presei un comunicat în care precizează că sistemul de gestionare inteligentă a parcajelor va fi o premieră pentru România. Iar sumele prezentate pentru achiziții sunt maximale și estimative, nu reprezintă costul concret al sistemului de gestionare a parcajelor.

Comunicatul integral al Companiei Municipale Parking București S.A.

„În urma afirmațiilor lansate în spațiul public, potrivit cărora sumele menționate în planul de investiții al Companiei Municipale Parking București S.A. pentru achiziția de parcometre și soft de administrare sunt foarte mari, facem următoarele precizări:

Sistemul de gestionare inteligenta a parcajelor, care utilizeaza o tehnologie ultramoderna, va reprezenta o premiera pentru Romania, iar sumele mentionate in spatiul public NU reprezinta costurile de achizitie, cei care au emis aceste teorii fie au facut-o din ignoranta fie pentru a denigra, in defavoarea adevarului si interesului cetatenilor, proiectele Primariei Capitalei si ale Companiilor Municipale.

Subliniem faptul ca sumele incluse în anexa Proiectului de Hotărâre reprezinta prevederi bugetare maximale, estimate în baza unei cercetări primare de piată internă și internațională, pentru echipamente și softuri similare! Mai mult decat atat, sumele la care se face referire nu reprezinta doar costurile estimative pentru achizitia parcometrelor ci includ avizele, montarea, verificarea, service și mentenanță pentru o perioadă de 5 ani iar prețul estimat este unul de LISTĂ și nu înseamnă că va fi plătit în final!

În ceea ce priveste situatia parcarilor din Bucuresti, reamintim faptul ca parcajele publice din Capitală, cu mici excepții, nu au fost modernizate de la darea lor în folosință. Compania Municipală Parking București S.A. are un plan de investiții ambițios, prin care se urmărește, pe lângă extinderea fondului de parcaje, și o gestionare ,,smart” a locurilor existente, prin oferirea unor soluții de plată moderne și variate.

Acest lucru se poate face prin achiziția unor echipamente de ultimă generație, care să fie fiabile, rezistente la intemperii și variații mari de temperatură, ușor de folosit (user friendly), prietenoase cu mediul înconjurător (green solution).

Iată doar câteva dintre facilitățile pe care parcometrele avute în vedere le oferă: permit plata prin introducerea numărului de înmatriculare al autovehiculului, acceptă bancnote, monede, card bancar fizic sau virtual, au un ecran digital color, cu pictograme, ușor de utilizat, au sisteme de siguranță la vandalizare sau furt, sisteme de siguranță a datelor utilizatorilor, sunt alimentate de panouri solare.

În legătură cu sistemul informatic integrat de administrarea parcajelor, facem mențiunea că acesta este o platformă complexă (de tip Internet of things), concepută special pentru interconectarea, în timp real, a camerelor video de supraveghere, a parcometrelor și a terminalelor angajaților societății. O caracteristică high-tech, introdusă în premieră în sistemul de management al parcărilor din România, este reprezentată de posibilitatea determinării, în timp real, a gradului de ocupare a parcajelor, cu ajutorul camerelor de monitorizare dotate cu licență de tip Video analytics, în loc de utilizarea clasică a senzorilor de parcare, care pot fi deteriorați de multipli factori externi. Nu în ultimul rând, sistemul informatic de gestiune va cuprinde și un centru de comandă și control (videowall, data center, call center).

Asigurăm bucureștenii că sistemul de gestionare inteligentă a parcajelor va fi unul modern, eficient și întreaga activitate a societății este una transparentă, care se desfășoară cu respectarea tuturor prevederilor legale.”

Editor web: Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri