Construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov ar fi trebuit să înceapă în aprilie. Consorţiul Vinci-Strabag-Aktor nu a obţinut însă finanţarea pentru proiect, aşa că începerea lucrărilor a fost amânată pentru iunie. Nici luna trecută muncitorii nu au început treaba, din acelaşi motiv: lipsa banilor. Firmele trebuie să anunţe repede: găsesc fonduri şi încep lucrările sau pierd contractul.
„Ori ne ducem nainte, ori ne ducem inapoi, o decizie se va lua in toamna aceasta”, a spus Ioan Rus, ministrul Transporturilor, pentru Mediafax.
Cu alte cuvinte, ministrul Transporturilor ia în calcul şi că licitaţia trebuie reluată, ca să găsească un alt contructor. Anunţul pare surprinzător, dacă ne amintim că acum câteva zile premierul era optimist în legătură cu viitorul autostrăzii Comarnic-Braşov.
„Toate speranţele mele se bazează pe semnale concrete. Suntem într-o fază avansată a negocierilor şi dacă nu ne încurcă foarte tare, din motive politice, da, începem anul acesta”, a declarat Victor Ponta, premierul României.
Nu este prima oară când statul nu reuşeşte să respecte planurile impuse tot de el. Din 2004 se luptă Guvernele să înceapă lucrările la Autostrada Comarnic-Braşov, prima cu taxă din România. Pentru că trebuie să taie munţii, cei 60 de kilometri de asfalt vor costa 30 de milioane de euro fiecare.
Şanse mai mari de realizare are autostrada Transilvania. Cel puţin aşa promite ministrul Transporturilor.
„Deci fără nicio îndoială că o reluăm începând de anul acesta (Autostrada Transilvania – n.r.). Până la 100 de ani de la Marea Unire, eu cred că în 2017 o vom avea”, a adăugat Ioan Rus, ministrul Transporturilor.
Vorbim despre celebra autostradă Bechtel, de 415 kilometri, care ar fi trebuit să lege centrul de vestul ţării. Până acum, s-au construit doar 52 de kilometri şi este una dintre cele mai scumpe bucăţi de autostradă din lume. S-au cheltuit 1,4 miliarde de euro şi trebuia să fie gata acum doi ani.