Consiliul Concurenței vrea să reducă durata contractelor pentru reparații de drumuri, contracte care, încheiate pe decenii, reprezintă de fapt forme de alimentare a firmelor de casă cu bani de către autorități. După ce a găsit contracte pentru lucrări de reparații a drumurilor încheiate de autoritățile locale pe 10, 20 sau chiar 30 de ani, Consiliul Concurenței vine cu recomandarea ca durata unor astfel de contracte să nu depășească 5 ani.
De pildă, de cârpirea străzilor din Constanța se va ocupa până în 2043 firma Confort Urban, pe care Primăria o controlează și căreia i-a delegat, încă din 2013, de pe vremea lui Radu Mazăre, administrarea tuturor străzilor din oraș. Între 2016 și 2018, potrivit datelor Consiliului Concurenței, s-au modernizat doar 13 kilometri de străzi.
Contracte pentru reparații de drumuri cu durată mare au semnat și alte autorități publice locale, precum cele din Târgu Jiu, Zalău sau Piatra-Neamț.
Primăria din Iași a semnat chiar un contract cu perioadă nespecificată.
În perioada 2016-2018, Capitala a plătit cei mai mulți bani pentru lucrări la drumuri, peste 208 milioane de lei. Pe locul secund se află Cluj-Napoca, cu peste 191 milioane de lei. Topul este completat de Timișoara. Autoritățile locale din orașul de pe Bega au plătit în aceeași perioadă pe întreținerea celor 655 de kilometri de străzi 182 de milioane de lei.
Cele mai lungi contracte de lucrări la drumuri și străzi
- Constanța: 30 de ani
- Piatra-Neamț: 20 de ani
- Zalău: 12 ani
- Târgu Jiu: 10 ani
- Iași: perioada nespecificată
(sursa: Consiliul Conncurenței)
Topul banilor plătiți pentru reparații de drumuri între 2016 și 2018
- Bucureşti: 208,52 milioane lei
- Cluj-Napoca: 191,18 milioane lei
- Timișoara: 182,19 milioane lei
(sursa: Consiliul Conncurenței)
Editor : Luana Pavaluca