Acestea mizează pe numărul mare de maşini din România şi, implicit, pe creşterea consumului. Kazahii care deţin Rompetrol vor deschide 15 noi benzinării în acest an în România, ruşii de la Gazprom vor să ajungă la 50 de staţii, iar azerii de la Socar vin si ei din urmă.
În România se consumă anual peste șase miliarde de litri de carburant, ceea ce este echivalent cu o piaţă de aproape cinci miliarde de euro, din care companiile petroliere se luptă să ia cât mai mult.
„Pentru 2014, planurile grupului aprobate deja de către KazMunayGaz, de către firma mamă, prevăd deja un număr de 15 noi staţii. În primul rând, vorbim de zona Bucureşti şi în jurul Bucureştiului. Bucureştiul rămâne extrem de atrăgător, populaţia este mare, consumul este ca urmare mai mare”, spune Cătălin Dumitru, vicepreşedinte Rompetrol.
Rompetrol a rămas în urmă în cursa pentru Bucureşti, unde are doar opt staţii. În prezent, OMV - Petrom are cea mai puternică prezenţă în capitală, cu 60 de puncte de alimentare, urmat de ruşii de la Lukoil cu 30 de staţii, grupul MOL cu 21 de benzinării şi Agip cu 10 staţii. De importanţa Capitalei s-au convins şi azerii de la Socar care au deschis în acest an prima benzinărie lângă Bucureşti.
Pentru a câştiga clienţi, companiile nou intrate pe această piaţă au venit şi cu preţuri mai mici.
În prezent, Socar are deja 24 de staţii de alimentare în România, iar Gazprom 12, însă intenţionează să ajungă la 50 până la finalul anului. Expansiunea este justificată de aşteptările privind creşterea numărului de maşini din România.
Anul trecut în România s-au înmatriculat în total 280.000 de maşini, din care 60.000 de autoturisme noi şi 220.000 de autoturisme la mâna a doua.
Harta benzinăriilor din Bucureşti
OMV-Petrom 60 de staţii
LukOil 30 de staţii
MOL 21 de staţii
Agip 10 staţii
Rompetrol 8 staţii