Ultimul trofeu din România al unei multinaţionale din Franţa
Industria lactatelor româneşti se încheagă în jurul unei multinaţionale din Franţa. Lactalis a cumpărat Covalact, arată jurnalul de tranzacţii Mârşanu.ro, la doar câteva luni după ce a cumpărat şi Albalact. Aşa se face că bătaia pentru locul întâi în piaţa românească se dă acum între francezii de la Lactalis şi ceilalţi francezi, de la Danone.
Covalact a fost cumpărat de Lactalis pentru aproximativ 40 de milioane de euro, arată sursele mîrşanu.ro. Pe mâna francezilor ajung încă cinci procente din piaţa locală a lactatelor, câteva sute de angajaţi şi două fabrici - la Sf\ntu Gheorghe si la Miercurea Ciuc. Covalact are în spate o istorie de aproape 50 de ani în care a trecut prin mai multe mâini - a statului, a unui fond european de investiţii pentru a ajunge acum la liderul mondial în industria procesării laptelui.
Lactalis a cumpărat în România cam tot ce mişca la vârful pieţei. A început în 2008 când a preluat LaDorna de la omul de afaceri Jean Valvis. Pentru prima sa ţintă se estimează că a plătit undeva între 80 şi 100 de milioane de euro.
Apoi în această vară a continuat cu Albalact, cel mai mare producător de lactate din România. Astfel în portofoliul francezilor au intrat mărci bine vândute precum Zuzu şi Fulga.
Covalact, ultimul trofeu, are tot ce le trebuie francezilor pentru a-şi înfige adânc rădăcinile în piaţa locală. O cifră de afaceri de aproape 45 de milioane de euro pe anul trecut şi o creştere a vânzărilor cu 26% în prima jumătate a anului în vreme ce piaţa a crescut cu doar 8%, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Nielsen. Covalact e al cincilea cel mai mare nume din piaţa românească şi are o dinamică ce promite să clatine câteva scaune. Acum, puterea financiară a francezilor ar putea spori şansele Covalact să-şi întindă şi mai tare plapuma. Înainte să-şi facă planul de atac însă, Lactalis trebuie să primească undă verde şi de la Consiliul Concurenţei care va trebui să analizeze dacă nu cumva piaţa se concentrează prea tare în mâinile francezilor.
La nivel global, sunt uriaşi. 75 de mii de angajaţi, mai bine de 200 de fabrici în 43 de ţări, un portofoliu cu mărci grele - President, Galbani, Parmalat - sunt ingrediente care anul trecut i-au adus o cifră de afaceri de 17 miliarde de euro. În România, Lactalis devenise deja cel mai mare jucător din piaţa locală încă din vară după ce a cumpărat Albalact. Acum, cu tot cu Covalact în echipă, îşi consolidează poziţia de lider şi le-ar putea face viaţa grea companiilor prezente aici. Primii sub radar sunt conaţionalii de la Danone, apoi FrieslandCampina, hibridul olandezo-român format în 2008. La mijloc e o piaţă în care românii cheltuie în fiecare an undeva la 800 de milioane de euro.
(sursa Digi24)
- Etichete:
- afaceri lactate
- multinationala franta
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News