Comerțul cu produse alimentare este dominat tocmai de acele de hypermarketuri care își aduc cea mai mare a produselor din import.
Kaufland, liderul pieței comerțului alimentar din România, și-a adjudecat 16% din cota de piață din București și 8% din cea națională, în timp ce Lidl, parte a aceluiași grup Lidl&Schwarz, a acaparat 8,3% și respectiv 4,2%. Astfel, aproximativ un sfert din banii bucureștenilor ajunge în conturile Lidl&Schwarz, informează Economica.net.
Retailerul german Kaufland, parte a grupului german Lidl &Schwarz alături de Lidl, și cel mai mai operator de lanțuri de hypermarketuri din România atât din punct de vedere al cifrei de afaceri, dar și al numărului de magazine, avea la nivelul lui 2015 (ultimele date disponibile) o cotă de piață de 8,26% la nivel național și de 16,3% la nivelul Capitalei, arată o analiză realizată de termene.ro.
Calculul a fost făcut prin raportul dintre cifra de afaceri a companiei, ce s-a ridicat anul trecut la 9,1 miliarde de lei, și cifra de afaceri totală a sectorului de activitate al firmei (cod CAEN comerț cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi și tutun).
Kaufland operează în momentul de față 115 unități, dintre care două inaugurate anul acesta, și se pregătește să termine anul cu cel puțin 120 de hypermarketuri. Față de anul anterior, cota de piață a Kaufland a rămas constantă.
Carrefour a rămas aproximativ constant din punct de vedere al cotei de piață atât în țară (4,64% față de 4,67 în 2014), cât și în București (9,17% față de 9,2%). Carrefour a raportat în 2015 o cifră de afaceri de 5,1 miliarde de lei, fiind al doilea retailer alimentar din punct de vedere al cifrei de afaceri. Carrefour operează în momentul de față 32 de hypermarketuri, dar și altele formate de magazine precum Carrefour Market, operate însă de alte firme din cadrul grupului, precum Artima SA.
La nivel de țară, Artima deține doar 0,9% cotă de piață, cu o cifră de afaceri de aproximativ un miliard de lei, iar în București cota este de 1,8%, ceea ce înseamnă că francezii controlează cu divizia lor de hypermarketuri și supermarketuri 10,9%.
Retailerul cu cea mai mare performanță din 2015, cel care a urcat două poziții pentru a ajunge al treilea cel mai mare comerciant alimentar din România după cifra de afaceri, este Lidl. În 2015 controla 8,3% din piața bucureșteană, față de 6,9% cu un an în urmă, în timp ce la nivel național cota sa este de 4,2%.
Al cincilea retailer alimentar din România (dacă includem și Metro Cash&Carry care se adresează în special agenților economici), Auchan, a reușit în 2015, cu cele 32 de hypermarketuri pe care le opera, o cotă de piață de 4% la nivel național și de 7,9% la nivelul Capitalei. O creștere importantă față de 2014 când retailerul controla 3,8% și respectiv 7,6% din piața națională și bucureșteană urmare a integrării celor 20 de magazine real achiziționate anterior de la grupul german Metro.
Mega Image, cel mai mare lanț de supermarketuri din România, a reușit în 2015 performanța unei cote de piață 6,3%în București, față de 5,6% cu un an în urmă, în timp ce la nivel național a ajuns la 3,2% comparativ cu 2,8% în 2014.