Video Tesla a avut cea mai mare creștere pe bursă la începutul acestui an. Ce a contribuit la acest succes
Acțiunile companiei Tesla au crescut cel mai mult în prima zi a anului de cotații bursiere, după ce livrările din trimestrul al patrulea au stabilit un nou record. Toate așteptările pieței au fost depășite, iar Elon Musk și-a manifestat bucuria în stilul caracteristic, pe Twitter. Acțiunile companiei au crescut cu 9 la sută, luni, la deschiderea pieței americane.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Tesla a livrat în ultimele trei luni ale anului trecut 308.600 de mașini electrice, depășind recordul din trimestrul al treilea, de 241.300 de mașini, potrivit CNBC. În total, livrările pe tot anul s-au ridicat la 936.172 de vehicule, ceea ce reprezintă o creștere de 87 la sută față de 2020, când a raportat primul profit anual înregistrat de companie.
Analiștii de pe Wall Street anticipau că Tesla va trimite către clienți 267.000 de mașini în al patrulea trimestru și 897.000 în 2021.
Cum a depășit Tesla problemele din lanțurile de aprovizionare
Livrările sedanului său emblematic Model S și SUV-ul Model X au reprezentat puțin sub 3 la sută din livrările totale ale Tesla în 2021. Livrările Model 3 și Model Y s-au ridicat la 296.850 în ultimul trimestru din 2021 și 911.208 pentru întregul an. Tesla produce vehicule Model 3 și Model Y la fabricile din Shanghai și Fremont, iar Modelele X și S în Fremont.
La adunarea anuală a acționarilor Tesla din 2021, Elon Musk a deplâns un an marcat de probleme în lanțul de aprovizionare care au îngreunat obținerea de suficiente microcipuri și alte piese.
Cu toate acestea, pe parcursul celui de-al doilea an al pandemiei de coronavirus, Tesla a reușit să mărească livrările de vehicule prin creșterea producției la prima sa fabrică din străinătate, cea din Shanghai, și prin modificări tehnice, astfel încât să poată renunța cu totul la unele componente. În special, Tesla a anunțat în luna mai că va elimina senzorii radar de pe vehiculele Model 3 și Model Y construite pentru clienții din America de Nord. Aceste mașini se bazează acum pe un sistem de camere pentru a activa funcțiile de asistență a șoferului Tesla, cum ar fi controlul de croazieră reglat în funcție de trafic sau menținerea automată a benzii de circulație.
De altfel, Elon Musk, CEO-ul Tesla și al SpaceX și în prezent cel mai bogat om din lume, a fost desemnat „personalitatea anului 2021” de revista Time.
Elon Musk are planuri mari pentru Tesla
Elon Musk are în continuare planuri ambițioase pentru Tesla. Șeful companiei dorește să crească volumul vânzărilor de vehicule electrice la 20 de milioane anual, în următorii nouă ani. Pentru a atinge această țintă, constructorul vrea să înceapă anul acesta producția crossover-ului Model Y la noua sa fabrică din Austin, Texas, dar și la uzina de lângă Berlin.
În ciuda progreselor la fabrica din Texas, Tesla a amânat planurile de a începe producția de mare volum a cybertruck-ului său, până în 2023.
Compania domină acum vânzările de vehicule electrice cu baterii în SUA și în mare parte din lume, dar se așteaptă să piardă cota de piață globală, pe măsură ce concurenții scot modele complet electrice.
De exemplu, Toyota le-a spus acționarilor că va investi 35 de miliarde de dolari pentru a scoate 30 de vehicule electrice cu baterie până în 2030. Rivian a început recent să livreze pick-up-ul și SUV-ul său cu baterie electrică. Și Ford a încetat să mai facă rezervări pentru camioneta electrică F-150 Lightning, după ce a primit 200.000 de comenzi.
Totuși, vânzările Tesla sunt estimate să crească odată cu cererea generală de vehicule electrice, care este parțial determinată de reglementările climatice.
Până în 2030, aproximativ 24 la sută dintre vehiculele noi vândute la nivel mondial vor fi probabil complet electrice, conform previziunilor Alix Partners.
Tesla, lider de piață incontestabil în Norvegia
În Norvegia, de pildă, țară considerată „raiul” mașinilor electrice, vânzările de astfel de automobile au crescut cu 48 la sută anul trecut, astfel că aproape două din trei vehicule noi înmatriculate în 2021 în Norvegia au fost modele electrice, iar cea mai vândută marcă de automobile a fost Tesla.
În încercarea de a deveni prima ţară care în 2025 va pune capăt vânzărilor de noi automobile pe benzină sau motorină, Norvegia acordă celor care cumpără automobilele electrice scutiri de la plata taxelor impuse în schimb modelelor care utilizează motoare pe combustie internă. În Norvegia cei care folosesc automobile electrice beneficiază de numeroase avantaje, chiar dacă în ultima vreme autorităţile au început să mai revizuiască unele facilităţi, precum scutirea de la plata taxei pentru acces în oraş sau posibilitatea de a rula pe benzile rezervate pentru mijloacele de transport în comun. Contrar automobilelor diesel care sunt puternic taxate, automobilele „curate” sunt scutite de la plata majorităţii taxelor, ceea ce le face şi mai atractive la cumpărare.
În aceste condiţii, anul trecut modelele produse de constructorul american de automobile electrice Telsa au acaparat 11,5 la sută din piaţa auto totală din Norvegia, fiind pentru prima dată când această marcă este lider de piaţă pentru un an întreg, urmată de grupul auto german Volkswagen, cu o cotă de piaţă de 9,4 la sută.
Recurgerea la automobilele cu propulsie electrică este cu atât mai importantă în Norvegia având în vedere că această ţară îşi produce aproape întreaga energie electrică în hidrocentrale care nu generează emisii de gaze cu efect de seră, scrie Agerpres.
- Etichete:
- norvegia
- masini electrice
- tesla
- elon musk