Lupta pentru supremație în industria auto a fost întotdeauna dură, dar acum pare să ajungă într-un moment cheie. Grupul Volkswagen, cel care, culmea, în urmă cu câțiva ani a fost în mijlocul unui păgubos scandal al emisiilor trucate, ar fi cerut în mod discret autorităților de la Bruxelles ținte mai dure în ceea ce priveste emisiile din Uniunea Europeană, potrivit unor surse citate de Reuters.
Cum se explică? Volkswagen este de părere că ar putea face față mai bine decât rivalii săi unor reduceri mai mari ale emisiilor de gaze cu efect de seră. Grupul german este în mijlocul unei serii de lansări de mașini electrice și asta i-ar oferi un avantaj în fața competitorilor, arată sursele citate.
Luna trecută, Uniunea Europeană a anunțat că până în 2030, vrea să reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu 55 la sută față de nivelul din 1990. Producătorii auto vor afla în iulie care va fi contribuția lor în acest domeniu.
Reuters mai arată că în cadrul unei întâlniri a șefilor marilor producători auto europeni, care a avut loc în martie, mai mulți directori executivi și-au exprimat temerile că noile ținte de emisii vor afecta profiturile, dar nu au fost susținuți și de reprezentanții Volkswagen.
Gigantul german simte că este bine plasat pentru a profita. Are lichidități de 29 de miliarde de dolari pe care le poate investi și, în plus, noile sale modele electrice câștigă cotă de piață în Europa, în dauna celor produse de Renault și Tesla.
Volkswagen a vândut 422.000 de vehicule electrice în 2020. Dintre acestea, 230.000 au fost mașini exclusiv electrice - de trei ori mai multe decât în 2019 - iar restul au fost hibrid.
Pare, astfel, că reducerea emisiilor va deveni o cursă pentru supraviețuire, mai ales pentru mărcile cu produse mai ieftine. Bateriile, care sunt încă foarte scumpe, vor lăsa puțin loc pentru profit pentru acești producători.
Editor : Luana Pavaluca