Profitul Petrom a scăzut cu 11% în primele nouă luni ale anului faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Iar anul trecut se înjumătăţise faţă de primele 9 luni din 2014.
La 878 de milioane de lei s-a ridicat profitul Petrom în perioada ianuarie-seprembrie a acestui an. Adică a intrat sub pragul de 200 de milioane de euro, dacă rezultatul net este transformat în valută. Scădera profitului vine ca urmare a scăderii vânzărilor grupului cu două miliarde de lei, de la 13,6 miliarde de lei în primele nouă luni din 2015 la 11,6 miliarde de lei anul acesta.
O explicaţie stă în faptul că Petrom a reuşit să îşi vândă ţiţeiul cu doar 33,6 dolari pe baril în primele nouă luni de anul acesta, în scădere cu 30% faţă de ianuarie-septembrie 2015. Iar costul de producţie a scătut cu doar 12%. Însă dinamica afacerilor Petrom este totuşi mai bună decât anul trecut. Chiar dacă a înregistrat profit în primele nouă luni din 2015, compania a intrat pe pierdere în trimestrul al treilea al anului trecut.
Ceea ce nu s-a întâmplat anul acesta. Petrom a reuşit să obţină un profit de 473 de milioane de lei în trimestrul al treilea, adică mai bine de jumătate din întregul profit obţinut în primele nouă luni din 2016. Ca să rămână pe plus, Petrom a continuat să strângă cureaua. Investiţiile companiei au scăzut cu 39% în primele nouă luni, şi au intrat sub pragul de două miliarde de lei.