De mai mulți ani, marile case de modă se inspiră din tradițiile și cultura altor țări, fără sa acorde credit creatorilor originali.
Stella McCartney a folosit motive tradiționale africane în colecția Primăvară/Vară 2018. Luis Vuitton a lansat o linie de cape inspirate de păturile purtate de triburile Besotho. Dior a creat o întreagă colecție folosind un imprimeu identic cu acela al unei creatoare indiene. Nu mai demult de anul trecut, Tory Burch lansa o copie aproape identică a unui palton românesc din Oltenia, iar Dior includea în colecția sa o vestă aproape identică cu o vestă românească din Bihor. Această vestă este vândută de Dior cu 30.000 euro, însă nici măcar o mică parte din această sumă nu se întoarce la creatorii originali.
Beau Monde, o revistă de modă cu 100% conținut original românesc, ia atitudine împotriva acestui fenomen, lansând BIHOR COUTURE, o marcă de haine românească, cu haine create de meșteri populari.
BIHOR COUTURE nu este doar un brand care vinde haine autentice din Bihor, ci servește ca exemplu de model de business pentru ca banii să se întoarcă in comunitățile locale și ca generațiile viitoare să se bucure de aceste tradiții. Noua marcă de haine BIHOR COUTURE este compusă 100% din creații autentice românești din județul Bihor și pot fi achiziționate pe www.bihorcouture.com.
Veste tradiționale, paltoane, bluze și fuste, toate făcute de mână de meșteri artizani locali, cu grijă și atenție pentru detalii și pentru păstrarea tradițiilor locale. Tot de aici se poate achiziționa și vesta copiată de Dior, la un preț de cel puțin 10 ori mai mic.