Mișcarea prin care Pepsi speră să ia fața concurenței
Data publicării:
Gigantul american de băuturi răcoritoare PepsiCo a ieşit la cumpărături: a anunţat preluarea companiei SodaStream International, în schimbul a 3,2 miliarde de dolari. Achiziţia este una importantă, în condiţiile în care compania SodaStream, cu sediul în Israel, este un producător de dispozitive care transformă apa plată în apă carbogazoasă.
PepsiCo intră astfel în posesia tehnologiei care permite producerea băuturilor carbogazoase la domiciliu, în contextul creşterii îngrijorărilor cu privire la deşeurile din plastic. În plus, este considerată o alternativă mai sănătoasă la băuturilor carbogazoase clasice, iar modificarile de consum încep să afecteze producătorii clasici.
Tranzacţia, ce urmează să fie definitivată în ianuarie, este cea mai mare încheiată de americani în ultimii 8 ani.
Scăderea consumului de băuturi carbogazoase şi controversa iscată de deşeurile din plastic la nivel mondial i-au determinat pe producători să acceseze piaţa băuturilor produse la domiciliu. Şi Coca-Cola, lider în domeniul băuturilor carbogazoase, a intrat pe această piaţă, dar a renunţat rapid din cauza cererii modeste.