Guardian despre Pegas: De la vestigiu comunist, la design de secol 21

Data actualizării: Data publicării:
biciclete pegas

Publicaţia britanică The Guardian a publicat miercuri un articol despre bicicletele Pegas, în care vorbeşte despre transformarea ”vestigiilor” din era comunistă în vehicule de secol 21, o marcă reînviată în 2012, dar care păstrează elemente ale anilor 1960.

 

Sursa foto: freerider.ro

În România comunistă, aproape toţi copiii aveau o bicicletă Pegas. ”Într-o ţară ruptă de lumea înconjurătoare, bicicletele fabricate de compania deţinută de stat reprezentau tot ceea ce ştiau oamenii. După sfârşitul violent al lui Nicolae Ceauşescu, în 1989, lucrurile s-au schimbat”.

Mărci străine au invadat ţara, iar românii au uitat de Pegas, împreună cu alte ”vestigii” ale erei comuniste. Compania şi-a închis linia de producţie în 2001.

Unsprezece ani mai târziu, patru tineri au luat decizia de a recrea bicicletele copilăriei lor şi au adaptat designul la secolul 21. Ideea le-a venit după ce unul dintre ei căuta înlocuitor pentru bicicleta de import care îi fusese furată.

Prin aceste biciclete, spune unul dintre cofondatorii companiei, Andrei Botescu, sunt înviate amintiri din copilărie. 

Echipa a păstrat anumite elemente de design ale bicicletelor din anii '60 şi '70, inclusiv şaua de tip ”banană” şi coarnele în stil chopper. Publicul ţintă: persoane cu vârste cuprinse între 30 şi 40 de ani.

În primul an de la relansare, au fost vândute 500 de biciclete Pegas. Numărul s-a dublat în fiecare an. În 2016, compania a vândut 10.000 de unităţi, lucru favorizat şi de cumpărarea de către eMag a majorităţii acţiunilor. Anul acesta, Pegas speră să vândă 20.000 de biciclete, potrivit News.ro.

Sunt şi mulţi care îşi aduc în atelierul companiei bicicletele vechi pentru a fi restaurate. Au valoare sentimentală, mai spune Botescu, şi nu le pasă prea mult de preţul pe care îl plătesc.

Compania are acum 23 de angajaţi, dintre care patru sunt designeri. ”Ca să lucrezi aici trebuie să fi avut un Pegas când erai copil”, spune directorul de marketing.

Bicicletele Pegas erau realizate într-o fabrică aflată în centrul ţării care producea, de asemenea, arme. Jurnaliştii The Guardian fac referire şi la o glumă care apăruse la vremea respectivă: un muncitor fura componente pentru a-i construi fiului său o bicicletă şi oricât le-ar fi asamblat făcea o puşcă.

Noua echipă Pegas s-a bazat, iniţial, pentru componente pe fabricanţi străini, însă acum compania vrea să instaleze utilaje de producţie la Zărneşti, oraşul în care bicicletele originale erau produse. 

Multe dintre bicicletele noi Pegas au fost cumpărate de românii care trăiesc în străinătate, însă acum compania vizează clienţi de alte naţionalităţi.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum se conduce corect o mașină diesel. Turația ideală pentru a proteja motorul și transmisia
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Ultima imagine cu Freddie Mercury. Cum arăta cu trei luni înainte să moară
Film Now
Ashton Kutcher, fotografiat în timpul unei discuții tensionate, după zvonurile privind divorțul de Mila Kunis...
Adevarul
Imagini document cu prima apariție a lui Gabriel Cotabiță la televiziune. Cântă cu Redivivus pe străzile unui...
Newsweek
Cine e Călin Georgescu care vrea alianță cu Rusia? Tovarăș cu Iliescu, membru într-un Club „secret”
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un animal misterios, cu aspect „ciudat”, depistat în parcul West Virginia. Locuitorii sunt nedumeriți: „Cum a...
Film Now
Hugh Grant, mărturisiri neașteptate despre personajul său din „Notting Hill”. Starul face dezvăluiri inedite...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”