Creșterea accesului la internet cu 10 procente aduce 1,5% PIB-ului

Data actualizării: Data publicării:
net

Comunicaţiile electronice şi tehnologia sunt printre cele mai importante mijloace de îmbunătăţire a vieţii cetăţenilor şi a activităţii companiilor. România mai are însă destui paşi de făcut pentru a trece la economia digitală, spun analiştii. Autorităţile trebuie să aloce mai multe fonduri pentru dezvoltarea sectorului telecom, să elimine taxa pe stâlp şi să informatizeze administraţia publică. Iar toate acestea nu se pot face fără o strategie pe termen lung, avetizează speciliaştii.

Până în 2020 toate oraşele şi localităţile din România ar trebui să fie conectate digital. Practic, populaţia ar trebui să aibă acces la internet şi la servicii digitale, potrivit reglementărilor europene.

În acest moment, ponderea gospodăriilor cu acces la internet a crescut cu 4 puncte procentuale, până la 65%.

Statul ar trebui să-şi informatizeze toată administraţia, cultura, justiţia, absolut tot ce înseamnă stat ar trebui digitalizat. Ar trebui ca cetăţeanul, dacă are o problemă, să nu o rezolve neapărat de la un ghişeu, ci de la distanţă”, spune Nicolae Oacă, expert telecom.

În plus, fondurile aduse de industria de telecomunicaţii la buget ar trebui folosite pentru dezvoltarea acestui sector.

„Dacă dorim să avem acces la aplicaţii peste tot şi la o capacitate care să ne permită să folosim orice aplicaţie atunci va trebui să facilităm noi ca autorităţi construcţie de reţele, mai ieftină şi acces la infrastructura existentă”, afirmă Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM.

Specialiştii estimează că o creştere cu 10 procente a accesului la internet e echivalentă cu un avans de 1,5 la sută al Produsului Intern Brut.

Există o relaţie între folosirea internetului şi PIB. Acolo unde a crescut accesul la internet se dezvoltă economii locale”, spune Nicolae Oacă, expert telecom.

Autorităţile nu trebuie să uite nici de administrarea propriilor active, spun experţii în domeniu. Poşta Română şi Radiocom sunt doar două dintre exemple.

Radiocom, operatorul care transmite posturile publice de radio si televiziune, a avut anul trecut o pierdere de 16 ori mai mare decât cea din 2014 - peste 28 de milioane de lei.

Lucrurile nu stau mai bine nici la Poşta Română. A închis 2016 cu o pierdere de 6,6 de milioane de lei. În plus, un raport al Corpului de Control al Ministerului Comunicaţiilor a fost trimis la DNA, pentru că au fost identificate mai multe cheltuieli nejustificate făcute de companie în ultimii ani.

Totuşi, în prima jumătate de an, Poşta Română a reuşit să obţină un profit de 19 milioane de lei.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri