Consiliul Concurenţei a declanșat o investigație privind un posibil abuz de poziţie dominantă de către Dante International SA, compania care deține eMAG, pe piața serviciilor de intermediere prin platformele online din România.
Comunicatul Consiliului Concurenței:
„Dante International este o companie specializată în comerţul cu amănuntul de produse de larg consum. Pe de altă parte, societatea deţine şi administrează o platforma de tip "marketplace", prin care se derulează intermedierea între comercianţii cu amănuntul şi clienţii acestora.
Investigația vizează un posibil comportament discriminatoriu al Dante în raport cu comercianţi cu amănuntul de produse de larg consum, care reprezintă concurenţi direcţi ai companiei, în calitate de comerciant de produse de larg consum.
În cadrul investigaţiei s-au efectuat inspecţii inopinate la sediul companiei Dante International SA, iar documentele ridicate se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice.
Inspecţiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel Bucureşti şi sunt justificate de necesitatea obţinerii tuturor informaţiilor şi documentelor necesare clarificării posibilelor practice anticoncurenţiale analizate.
Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă importantă în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial, efectuarea acestora nereprezentând o antepronunţar în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor.”
Reacția eMAG
În urma acestui anunț, compania a emis un comunicat de presă în care anunță că va colabora cu autoritățile:
„Colaborăm cu autoritatea de concurență și punem la dispoziție toate informațiile necesare pentru clarificarea specificului activității de comerț online prin platforma marketplace. Platforma marketplace reprezintă o opțiune suplimentară pentru comercianții care vor să acceseze un nou canal de vânzare. Aceștia pot fi comercianți online sau magazine tradiționale care vând deja prin canale proprii sau alte platforme de tip marketplace. Pe platformă, comercianții își stabilesc singuri politicile comerciale. Investim constant în tehnologia platformei marketplace în beneficiul clienților, care astfel au acces la o diversitate mare de produse.”
eMAG, cel mai mare retailer online din România, este administrat de Dante International, acţionarii companiei fiind grupul sud-african Naspers şi omul de afaceri Iulian Stanciu, cu o participaţie de sub 23%.