CNSC a respins contestația Mercedes pentru autobuzele Capitalei

Data actualizării: Data publicării:
autobuz turcia

Contestaţiile Mercedes şi Karsan, competitorii turcilor de la Otokar, au fost respinse de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor.

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins marţi, 8 mai, contestaţiile Mercedes şi Karsan la licitaţia Primăriei Bucureşti pentru achiziţia a 400 de autobuze, în urma căreia a fost declarată câştigătoare oferta turcilor de la Otokar, susține Economica.net.  Pentru a își apăra ofertele firmele nemulțumite au încă varianta contestării deciziei CNSC la Curtea de Apel București.

In contestația depusă Mercedes și Karsan au reclamat numeroase nereguli ale ofertei Otokar. Firma turcă Otokar, desemnată câștigătoare de Primăria Capitalei pentru livrarea a 400 de autobuze destinate transportului public, a fost preferată deoarece ar fabrica autobuze mai scumpe, însă mai bune decât cele făcute de nemții de la Mercedes sau de către MAN. Autobuzele turcilor depășeșesc lungimile acceptate, nu respectă normele europene de rezistență la vibrații și nici măcar nu încap în garajul menționat de producătorul turc în ofertă, spun competitorii de la Mercedes.

Ce acuză Mercedes. De ce este neconformă oferta Otokar

  • autobuzele din gama de 10 metri și 18 metri lungime au cu până la 30 de centimetri mai mult decât maximul admis.

  • autobuzele M3 nu sunt omologate CE pentru lungimile maxime admise

  • ușile se deschid cu 10 centimetri mai puțin decât minimul cerut

  • unitatea care asigură service-ul nu este autorizată pentru clasa M3. Autobuzele nici nu încap în service căci lățimea ușilor este mai mică decât cea a autobuzului. Lifturile de ridicare au o putere de doar 3 tone față de cele 11 tone ale unui autobuz

  • autobuzele nu sunt certificate CEE ONU R66 privind rezistența în trafic la șocuri și vibrații.

Argumentele se regăsesc, cel puțin parțial, și în contestația depusă de cealaltă firmă turcă participantă la licitație, respectiv Karsan. Aceștia mai acuză cu autobuzele Otokar au motoare MAN, iar service-ul menționat ca reparator de turci nu este autorizat pentru reparații la MAN.

Atât Mercedes cât și Karsan acuză faptul că nu li s-a precizat modul de punctare a ofertelor lor, punctajele pe fiecar factor luat în calcul și că li s-a refuzat informarea asupra acestor aspecte.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cauza oficială a morții lui Silviu Prigoană. Ce au descoperit medicii legiști la autopsie
Digi FM
Adriana Bahmuțeanu, prima reacție după ce a aflat de moartea lui Silviu Prigoană: “S-a întâmplat la Brașov...
Pro FM
Povestea melodiei „Tears in Heaven” cântată de Eric Clapton
Film Now
Ellen Pompeo, pe străzile din LA, într-o zi obișnuită, când nu îmbracă uniforma medicală în serialul „Grey's...
Adevarul
Planul nebunesc pentru cel mai lung zgârie-nori din lume. Explicația din spatele formei sale neobișnuite
Newsweek
Șeful Casei de Pensii anunță cu cât cresc pensiile în 2025. Care pensionari pierd bani?
Digi FM
Dan Negru, despre ultimul mesaj primit de la Silviu Prigoană: „Mă uitam în telefon. Îmi pare rău”
Submarin Israel
Israelul a lansat submarinul INS Drakon, probabil echipat nuclear. De ce Marina păstrează secretul asupra...
Digi Animal World
„Zâna Albă”, o veveriță cu blana albă extrem de rară. Un fotograf a așteptat ore bune să o surprindă
Film Now
Adevăratul motiv pentru care Ben Affleck pare atât de nefericit mereu. Un apropiat a rupt tăcerea: „Vrea să...
UTV
Ozana Barabancea face primele declaratii despre relatia fiului sau cu Naomi Hedman. „Exista soacra buna pe...