Chinezii vor face aparate de iluminat într-un mall părăsit din Brăila
Fostul centru comercial Armonia din Brăila, primul proiect de acest gen eșuat în România, închis în 2009, în doar 9 luni de funcționare în plină criză financiară la nivel global, după ce operatorul controlat de un investitor britanic a intrat în faliment din cauza vânzărilor slabe, a fost cumpărat de Liting Universal Group, producător chinez de aparate de iluminat, cu sediul în Shanghai, care își va amenaja în acest spațiu un centru de producție.
Chinezii vor să amenajeze în fostul centru comercial din Brăila o fabrică pentru produse electrice destinate locuințelor, care să fie vândute în Europa, potrivit Profit.ro.
Liting Universal Group este format din Liting Universal Company și Glorious Electric Corporation, având, conform datelor furnizate de primăria orașului, o cifră de afaceri de 80 de milioane de dolari.
Cumpărătorii promit peste 600 de locuri de muncă în viitorii 3 ani, angajările urmând să înceapă în toamnă, într-o primă fază pentru 200 de persoane.
Investitorilor le-au fost oferite de către autoritatea locală mai multe facilități, precum începerea procedurilor pentru acordarea statutului de parc industrial (care presupune o serie de facilități fiscale inclusiv la plata impozitelor locale), reabilitarea unor străzi apropiate, sprijin pentru transportul angajaților, suport în relațiile cu furnizorii de utilități.
Centrul comercial Armonia din Brăila a găzduit un al doilea hipermarket Carrefour din localitate, în condițiile în care exista încă un magazin Carrefour deschis în Promenada Mall. Carrefour a fost principalul chiriaș al complexului. Criza sosită la puțin timp de la deschiderea complexului Armonia a dus la închiderea acestuia. Aceasta cu atât mai mult cu cât complexul se afla situat într-o zonă oarecum izolată față de municipiu.
Centrul fost dezvoltat în 2008 de grupul RED, condus de britanicul Andrew Stear, pe baza unor împrumuturi bancare de 45 milioane euro, dar a fost închis în 2009, după doar 9 luni de funcționare, din cauza vânzărilor slabe. În 2009, România intrase, ca și alte state, în criză financiară. Doi ani mai târziu, firma investitorului britanic a intrat în faliment, iar centrul comercial a fost scos la vânzare, mai întâi cu 25 milioane euro, iar ulterior cu 10 milioane euro.
În timp, companii precum Auchan, Cora sau Delhaize au testat varianta de a prelua construcția, dar fără o finalitate. Complexul are o suprafață construită de 36.585 metri pătrați și un teren intravilan de 197.555 metri pătrați.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News