Amendă uriaşă primită de Guess pentru politica preţurilor artificiale
Data publicării:
Guess a primit o amendă de 40 de milioane de euro de la Comisia Europeană. Producătorul de articole de îmbrăcăminte este acuzat că a încercat să impiedice consumatorii Uniunii Europene să facă cumpărături în alte state membre prin blocarea retailerilor să îşi facă reclamă şi să încheie vânzări transfrontaliere.
Acest lucru a permis companiei să menţină preţuri artificial ridicate, în special în ţările din Europa Centrală şi de Est, potrivit unui comunicat de presă al executivului comunitar.
Investigaţia a început la jumătatea anului trecut, iar printre altele, Comisia Europeană a descoperit că acordurile de distribuţie ale Guess le-a permis retailerilor să decidă în mod independent preţul la care vând produsele. Astfel Guess şi-a permis să segmenteze pieţele europene. Aceste acorduri au permis Guess să segmenteze pieţele europene.
Comisia a observat că în Europa Centrală şi de Est, preţurile sunt, în medie, cu 5-10% mai mari decât în Europa Occidentală. Guess a încălcat astfel prevederile Uniunii Europene din domeniul concurenţei şi i-a lipsit pe consumatorii europeni de unul din beneficiile de bază ale pieţei unice europene şi anume posibilitatea de a face cumpărături peste graniţe.