96 de milioane de euro. Atât a fost profitul Companiei de Drumuri anul trecut. Nu a fost primul an în care Compania de Drumuri face profit, doar că acesta este cu 70% peste cel din 2013.
Ion Lixandru, transportator: Probabil şi-au bugetat economii, nu au mai reparat drumuri, nu au mai făcut investiţii. Uitaţi-vă numai la podul de la Ruse care trebuia să intre în reparaţii acum cinci ani de zile şi unde încep tocmai în sezon estival reparaţiile. Şi mai sunt multe alte tronsoane cu probleme, că nu vorbim de centura Capitalei. Mi-e teamă că activitatea DNA-ului din ultima perioadă a blocat şi nişte contracte.
Augustin Hagiu, consultant în transporturi: Aceşti bani ar fi trebuit să-i regăsim în poduri care stau să cadă, în lucrări care trebuie efectuate, în tot felul de lucruri care ţin de administrarea drumurilor. Vor da apă la moară pentru acordarea unor prime.
Constructorii acuză: deşi statul stă pe o saltea cu bani, îşi plăteşte cu întârziere facturile.
Laurenţiu Plosceanu, preşedinte ARACO: Ajungem să avem o perioadă medie de încasare a creanţelor în România de 9-10 luni.
Dacă profitul de 96 de milioane de euro ar fi fost folosit pentru cofinanţarea unor proiecte europene, România ar fi avut în plus 630 de milioane de euro pentru drumuri şi autostrăzi. Cu aceşti bani s-ar fi putut construi circa 126 de kilometri de autostradă la şes. Și asta în condițiile în care anul trecut au fost deschişi circulaţiei doar 50 de kilometri de autostradă, de două ori mai puţini ca în 2013, iar anul acesta şefii de la Drumuri le promit şoferilor 84 de kilometri de şosea rapidă.
Compania de Drumuri a avut anul trecut venituri de 930 de milioane de euro. În afara alocărilor bugetare i-au intrat bani şi din rovinietă, dar şi din taxele plătite de şoferi la trecerea podurilor de la Feteşti, Giurgiu sau Giurgeni.