Autoritățile din Cluj sunt puse în faţa unei situaţii mai rar întâlnite. Ele trebuie să rezolve o eroare gravă de proiectare pentru două dintre cele mai noi lucrări de infrastructura din județ.
Este vorba de extinderea la 3.5 km a pistei Aeroportului Internațional Cluj-Napoca, pistă care ar intersecta în capat traseul centurii ocolitoare Valcele - Apahida.
Dincolo de penibilul situaţiei, la Cluj este de fapt şi un caft politic între actuala și fosta conducere a județului, în care evident că nimeni nu-și asumă responsabilitatea pentru eroare,așa că autoritățile locale caută acum soluții.
„Se studiază celelalte variante care să nu afecteze centura. Varianta ar ajunge la un preţ estimativ până la 10 miliane de euro”, a declarat Eugen Cecan, director DRDP Cluj.
Directorul aeroportului din Cluj spune că intersecția între cele două obiective de infrastructură se realizează între șoseaua de centură și zona de balizaj a viitoarei piste.
„Pot fi anumite obstrucții pentru avioanele de tip Boeing 747, din punct de vedere al obstacolării și din aceste motive analizăm mai multe soluții”, a afirmat David Ciceo, directorul Aeroportului Internațional Cluj-Napoca.
Pentru ca pista să fie funcțională, ar fi nevoie fie de devierea centurii, fie de schimbarea proiectului inițial al pistei și mutarea ei cu 200 de metri spre oraș, adică exact spre zona locuită a orașului Cluj. Ceea ce presupune costuri destul de mari legate de exproprieri de terenuri, dar și timp pierdut pentru obținerea de noi avize de la primărie.
În formă în care se află acum cele două proiecte, pista de 3500 de metri ar fi la mai puţin de 200 de metri de actuala centură ocolitoare a municipiului Cluj-Napoca. Maşinile vor trece în zona de siguranţă a aterizării avioanelor.
Importanţa pistei este una majoră pentru judeţul Cluj, căci apare ca o condiţie în discuţiile pe care reprezentanţii Consiliului Judeţean le au cu toţi investitorii din zonă.
Pâna se va face lumină în acest caz, la Cluj au început lucrările doar la o primă parte a pistei, respectiv la o bucată de 2100 de metri, care ar trebui să fie gata în primăvara acestui an. Asta în condițiile în care toți cei 3,5 kilometri ar fi trebuit să fie finalizaţi încă de anul trecut.