Potrivit unor informații din presa chineza, până la finele anului, BAIC și-au propus să fie printre cei mai mari acționari la Daimler. Cele două grupuri au deja parteneriate solide, dar numai în China. Acum, chinezii vor să își facă loc direct în compania mamă.
În 2013, nemții și chinezii au pus bazele a două companii pe care le controlează separat - una de producție auto, unde BAIC are 51% din acțiuni și o alta de vânzări unde Daimler are majoritate.
Relațiile dintre cei doi sunt însă chiar mai adânci de atât. Daimler e al treilea cel mai mare acționar al diviziei de mașini personale a BAIC. Deține o participație de 10% la BAIC Motor, astfel că intrarea chinezilor în acționariatul producătorului german ar fi practic o lărgire a participațiilor în cruce dintre cele două companii.
Cel mai mare acționar al Daimler, cu o participație de 6,8% este fondul suveran din Kuweit. Consorțiul Renault-Nissan are puțin peste 3%. Acționariatul este destul de pestriț, cu pachete mici împărțite de diverși investitori insituționali sau privați. Circa o treime din titlurile Daimler sunt deținute de entități germane, de la bănci până la fonduri de investiții controlate de landuri.
BAIC e cel mai mare partener al Daimler în China și împreună companiile au ținte foarte ambițioase din care germanii au doar de câștigat - scopul final ar fi ca doua treimi din Mercedesurile vândute în China să fie produse acolo. Deja piața locală crește puternic pentru Mercedes și nu același lucru se poate spune despre marii săi rivali, Audi și BMW.
Mulțumită cererii foarte mari venite din China, Mercedes a reușit în luna iulie să vândă la nivel global mai multe mașini decât competitorii. Diferența e mică, de circa două mii de unități, deci nici 2% din totalul vânzărilor. Însă dinamica dă de gândit.
Vânzările globale ale Mercedes au crescut cu 15 procente, comparativ cu doar 5,8% în cazul BMW. Iar China joacă rolul principal. În prima jumătate a anului, vânzările Mercedes pe piața chineză au avansat cu 20 de procente, în vreme ce BMW, liderul pieței auto de lux, a avut comenzi cu doar două procente mai mari. Mercedes a promis că îi va întrece pe cei de la BMW până în 2020. Doar că și Audi vrea același lucru.