Potrivit proiectului de buget pentru acest an, compania estimează pierderi de 211 milioane de lei, duble faţă de cele bugetate în 2012. Gaura înregistrată la finalul anului a fost peste aşteptările companiei.
Sindicaliştii pun aceste rezultate pe seama volumului tot mai mic de mărfuri care se transportă în România pe calea ferată, dar şi pe contractele pierdute de companie.
„Odată ce toată lumea a aflat din piaţă că CFR Marfă are o problemă cu banii, cu resursele financiare şi datoriile a fost eliminată de la licitaţii. Mai devreme sau mai târziu nu a mai putut participa la niciun fel de licitaţii, iar asta a dus inevitabil şi la pierderea contractelor pe care le avea”, a spus Viorel Istrate, liderul Federaţiei Mişcare-Comercial CFR.
La sfârşitul săptămânii trecute, ministrul Transporturilor era optimist şi spunea că CFR Marfă e pe drumul cel bun.
„Pentru prima dată în ultimii 2 ani am reuşit să câştigăm o licitaţie, după ce am pus management privat. Şi am câştigat-o. Când ne-am dus la licitaţie am câştigat-o”, a declarat Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.
Cifrele arată însă cu totul altceva. CFR Marfă nu a mai avut profit din 2007. Atunci, compania feroviară a înregistrat un câştig net de 4,7 milioane de lei. În timp ce pierderile din următorii cinci ani au fost de peste 200 de ori mai mari.
Între timp, oficialii de la Transporturi pregătesc privatizarea companiei feroviare. S-au angajat în faţa Fondului Monetar Internaţional să găsească un cumpărător până la jumătatea lunii mai. Deşi mai sunt doar două luni până atunci, ministrul Transporturilor încă păstrează secret preţul pentru care vrea să vândă societatea care deţine 60 la sută din piaţă. Singura sumă vehiculată până acum de Ministerul Transporturilor pentru pachetul de acţiuni este de 61 de milioane de euro.