CFR a avut pierderi de patru miliarde de lei în ultimii trei ani. Guvernul vrea să majoreze preţul biletelor

Data publicării:
tren-2

Companiile feroviare de stat acumulează pierderi de ani întregi. Doar în ultimii trei ani, CFR SA, CFR Călători şi CFR Marfă au înregistrat pierderi de aproape patru miliarde de lei. Pentru a scăpa de presiune pe bugetul de stat, Guvernul s-a angajat să ia o serie de măsuri.

Autorităţile şi-au asumat în faţa FMI încheierea privatizării CFR Marfă, care trebuie finalizată până la sfârşitul lui septembrie. În acest moment, vânzarea companiei a intrat în impas. Executivul a semnat hotărârea de de privatizare, dar a cerut şi avizul CSAT.

„O dată ce Guvernul a decis, şi a şi dat o hotărâre că privatizarea e bună, înseamnă că şi-a însuşit inclusiv că procedura de privatizare este corectă”, este de părere Răzvan Orăşanu, director de cercetare al Societăţii Academice din România.

„ Noi am fost de la început împotriva privatizării CFR Marfă. Am semnalat că procesul de privatizare a fost total netransparent, nu am avut acces la date legate de privatizare, am contestat preţul la care s-a vândut compania”, a spus şi secretarul general al Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă din România, Radmilo Felix.

În ceea ce priveşte CFR Călători, Executivul vrea să majoreze preţul biletelor de luna viitoare. Specialiştii sunt de părere că această măsură va duce treptat la îndepărtarea clienţilor.

„În decursul anului 2011 a crescut preţul cu 18%, iar veniturile directe din vânzarea de bilete în 2012 au crescut cu doar 5%. Ceea ce e clar că, în realitate, foarte mulţi călători au migrat dinspre zona de plătitori în zona de călători cu naşul sau spre valte forme de transport”, a amintit Ştefan Roşeanu, fost director general al CFR Călători.

Vor fi recalculate subenţiile pentru trenurile de călători

În plus, Ministerul Transporturilor va recalcula subvenţiile pentru trenurile de călători. Şi aceasta în condiţiile în care subvenţiile nu acoperă nici măcar jumătate din cheltuielile făcute de CFR Călători pentru a ţine garniturile în circulaţie.

Autorităţile iau în calcul şi insolvenţa sau chiar lichidarea unor subsidiare ale CFR Călători şi CFR Infrastructură. În scrisoarea de intenţie nu se precizează care ar fi acestea.

Totodată, CFR Infrastructură va da spre închiriere 1.500 de kilometri de şină de cale ferată. Sunt vizate în special rutele cu un trafic redus, care aduc pierderi companiei.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cât de des trebuie să-ți speli picioarele: Adevărul surprinzător despre...
Digi FM
Cu ce se ocupă Petre Roman după ce a renunțat la cariera politică: „Aceasta e satisfacția mea cea mai mare...
Pro FM
Debodează de senzualitate și arată acest lucru. Karmen, irezistibilă în ținute ce-i subliniază decolteul...
Film Now
Acum un an, Owen Cooper era un băiat normal și juca fotbal în parc, azi e la Hollywood. Ce spun vecinii...
Adevarul
Transformarea dramatică a unui soldat ucrainean, care a pierdut 40 de kilograme în aproape trei ani de...
Newsweek
Care pensionari nu iau 400 lei ajutor la pensie în aprilie și nici bani pe cardul de alimente? De ce
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De cât somn avem cu adevărat nevoie? Cercetătorii dezvăluie ce se întâmplă cu creierul atunci când nu dormim...
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Chet, fiul lui Tom Hanks, dezvăluie numele actriței care i-a oferit „cel mai bun moment” din viața lui. Este...
UTV
Chef Matteo Grandi a slăbit 90 de kilograme în 8 luni. La ce alimente a renunțat din dieta sa