Anunțarea conclavului care l-a ales pe viitorul Papă a declanșat bucuria în rândul comercianților din Roma. A fost prima veste bună pentru șomerii italieni după o lungă perioadă de așteptare, în contextul în care angajările pe termen scurt în industria turistică au crescut cu 10%.
„Nu avem voie să creștem tarifele. Poliția face controale în acest sens de două ori pe săptămână, așa că nu avem voie să facem asta. Ar putea fi, totuși, o majorare mică, de aproximativ 5%”, susține Andrea Avitabile, recepționer.
Diferența dintre teorie și practică a fost, însă, destul de mare. În realitate, tarifele au crescut cu mai mult de cinci procente. Cele mai modeste majorări, de 8%, au fost înregistrate la pensiuni, în timp ce unele hoteluri de 4 stele au aplicat tarife mai mari cu până la 125%. În doar câteva zile, le-au intrat în conturi 50 de milioane de euro.
Au câştigat bine şi cei care au vândut suveniruri. Cea mai vândută fotografie se vinde cu 50 de eurocenți.
Foarte mulți nu s-au mulțumit, însă, doar cu o vedere cu noul Suveran Pontif, ci s-au folosit cât au putut de tehnologie.
În total, aproape un milion de oameni au venit la Vatican, special pentru a participa la inaugurarea pontificatului lui Francisc. Un număr impresionant și o gură nesperată de oxigen pentru economia italiană, care trece prin cea de-a patra recesiune din ultimii 12 ani.