Însă acestor pierderi li se adaugă şi cele pe care le-au suportat spre exemplu cabanierii din cauză că accesul turiştilor a fost îngreunat spre aceste locuri. Acum, statul a dat Romstrade în judecată pentru recuperarea prejudiciului şi preluarea drumului.
Statul a plătit deja foarte mulţi bani pentru un drum care este în reparaţii de multa vreme. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a achitat firmei lui Nelu Iordache aproximativ 200 de milioane de euro dintr-un contract de peste 300 de milioane. Deşi s-au plătit mai bine de jumătate din bani, firma intrată între timp în insolvenţă, dupa arestarea patronului într-un caz de deturnare de fonduri europene, a reabilitat doar 34 de km dintr-un total de 148, cât prevedea contractul. Lucrările au fost oprite încă din 2012, iar acum, statul nu poate decât să-şi numere pierderile.
„Pentru prima dată spun public acest lucru, expertiza contabilă a arătat un prejudiciu de aproximativ 100 de milioane de euro. Urmează sa calculăm şi pierderile pe care le-au suportat cei care-şi desfăşoară activităţile în zonă. Această cifră include doar aspectele tehnice ale drumului”, a spus Narcis Neaga, directorul CNADNR.
Din 2012, şantierul de pe Transalpina s-a închis. Din cauza problemelor pe care proprietarul companiei le-a avut cu justiţia, firma a abandonat total proiectul fără să realizeze lucrările specifice pentru conservare.
„Lucrări care au ajuns într-o stare de degradare extrem de avansată şi lucrări plătite şi neefectuate”, a mai spus Narcis Neaga.
Compania de drumuri a plătit echiparea tronsonului reabilitat cu elementele obligatorii de siguranţă sau marcajele rutiere, lucrări care nu au mai fost efectuate. În acest moment, CNADNR aștepta o decizie a instanței de judecată care să permită rezilierea contractului cu Romstrade, recuperarea prejudiciului, după care sa poata prelua drumul pentru finalizarea lucrărilor.