Spre bucuria celor care au cumpărat acţiuni Facebook la listarea din 2012, reţeaua de socializare a început în sfârşit să genereze încasări pe măsura popularităţii ei. Anul acesta, veniturile Facebook vor sări de 16 miliarde de dolari, arată o estimare e-Marketer. Vor fi cu 41% mai mari decât anul trecut, iar până în 2017 se vor apropia de 27 de miliarde de dolari. Adică vor fi de două ori şi jumătate mai mari decât în 2014. Iar din veniturile de anul acesta, 600 de milioane de dolari vor fi generate de Instagram, aplicaţia de procesare şi publicare a fotografiilor pe care Facebook a cumpărat-o în 2012.
Facebook are în acest moment peste un miliard de utilizatori. În medie, fiecare cont generează aproape 13 dolari, cu cinci dolari mai mult decât următoarea reţea de socializare ca dimensiuni, Twitter. Orice persoană care are cont pe Facebook ajută compania să facă bani. Cu cât sunt mai multe conturi, cu atât reţeaua de socializare are mai mult spaţiu publicitar de vânzare. Iar una dintre modalităţile prin care Facebook îşi poate spori veniturile este să îi conecteze pe locuitorii globului care nu au acces la internet.
„Trebuie să lucrăm împreună ca să transformăm conectarea populației globului într-o prioritate pentru toată lumea, de la guverne, până la industrie și societatea civilă”, spune Mark Zuckerberg, cofondator Facebook
Mark Zuckerberg plănuiește să folosească inclusiv drone care să proiecteze internet wireless în zonele greu accesibile.
Facebook controlează în prezent 65% din cota de piață a publicității de pe rețelele de socializare. Platforma Twitter este pe locul al doilea, cu o cotă de piață de 8%, în creștere față de anul trecut, în vreme ce rețeaua profesională Linkedin este pe locul al treilea.
Însă reclamele de pe rețelele de socializare reprezintă doar o parte din spațiul publicitar de pe internet, unde supremația vânzărilor este deținută de Google.