Preţul unui bilet la ceea ce Ryan Air numeşte Business Plus începe de la 70 de euro, iar pasagerii vor avea dreptul la un loc cu spaţiu mai mare la picioare, la un bagaj de cală şi prioritate la îmbarcare în unele aeroporturi.
În mare, este vorba de serviciile incluse în preţ la o companie de linie. Doar că biletele vor fi în continuare mai ieftine, dar locurile limitate.
Clienţii companiilor aeriene low-cost au început să se sature de locurile înghesuite şi cozile de la îmbarcare. Prin urmare şi ofertele s-au schimbat. Bilete asemănătoare cu cele pe care le va oferi Ryanair, cu mai multe servicii incluse într-un singur preţ, mai mare, sunt oferite de un alt operator low-cost , EasyJet. Pasagerii pot cumpăra în continuare şi biletele ieftine, fără opţiuni suplimentare.
„Încă ţinem la conceptul că nu trebuie decât să cumperi un bilet ca să zbori cu avioanele noastre. Nu trebuie să ai un bagaj la cală. Nu eşti obligat să cumperi mai mult spaţiu pentru picioare. Nu trebuie să plăteşti pentru alegerea locurilor”, spune Carolyn McCall, preşedinte executiv Easyjet.
Cei de la Ryanair au încercat cât au putut de mult să reziste acestor schimbări. Grupul irlandez a devenit cel mai mare operator low-cost şi a doua companie aeriană ca mărime din lume, după ce a dus la extrem conceptul de zbor ieftin. Servicii mai puţine şi mai slabe, dar bilete pentru curse lungi la doar câteva zeci de euro. Săptămâna trecută, excentricul patron irlandez al Ryanair, Michael O'Leary, le-a amintit rivalilor că ofertele companiei sale sunt mai bune.
„Nu puteţi să concuraţi cu biletele noastre. Nici măcar nu puteţi să vă îngheţaţi ofertele”, a spus el.
Însă ceea ce nu vrea încă să recunoasca patronul Ryanair este că au apus vremurile în care putea să spună că avioanele sunt doar autobuze zburătoare în care pasagerii ar putea sta și în picioare dacă autoritățile aeronautice ar permite-o. Pasagerii vor confort. Iar operatorii low-cost încă se străduiesc să găsească o soluție prin care să ofere acest confort la un preț al biletelor mai mic decât cel al companilor de linie.