Asiguratorii şi-au dat seama că tratamentul cu șablon e ineficient - pierd clienţi fiindcă asigurările sunt scumpe şi pierd bani când dau o asigurare ieftină de sănătate unui tânăr care face sport de două ori pe an. Tehnologia vine cu soluţia. Tot mai multe companii oferă oricui şansa să plătească asigurări ieftine - primesc reduceri şi recompense dacă îi lasă pe asiguratori să le monitorizeze stilul de viaţă cu brăţări de fitness, aplicaţii mobile şi dispozitive care înregistrează cât de des încalcă limita de viteză.
Pentru a-și spori vânzările de polițe, tot mai mulți asiguratori din Occident oferă reduceri și de 10% celor care acceptă să poarte o brățară de fitness care le monitorizează stilul de viață. Clienții primesc din start un preț mai bun, iar dacă brățara înregistrează că nu sunt sedentari, că au un nivel redus de stres și adesea ies la alergat, primesc și mai multe beneficii.
Fred Katayama, reporter Reuters: Asigurații primesc gratis o brățară de fitness care le monitorizează activitatea. Aceștia acumulează puncte dacă sunt activi fizic și dacă au un stil de viață sănătos.
Punctele se adună și pe baza lor se calculează profilul de risc. Aceștia câștigă puncte și dacă merg anual la doctor pentru consult, dacă se țin departe de țigări și dacă fac cursuri online de sănătate. Toate îi dau o idee asiguratorului despre cât de mari ar putea fi costurile de spitalizare și de tratament pentru fiecare client în parte. În plus, compania primește informații în timp real și nu doar o dată pe an, în baza unui consult medical. Primele de asigurare nu mai trebuie să fie bătute în cuie, ci pot fluctua în funcție de cât de activ e fiecare client în parte. Asiguratul primește astfel un preț corect și are un motiv în plus să aibă grijă de sănătatea sa.
Companiile în mod special sunt interesate de dispozitivele la purtător pentru beneficiile date angajaților. Au costuri uriașe cu asigurările de sănătate, iar brățările de fitness le ajută să facă economii. Numai în Statele Unite costurile cu sănătatea sunt de peste două mii de miliarde de dolari și mare parte din ele sunt generate de obezitate și diabet.
Cea mai mare parte a clienților Fitbit, un mare producător de brățări de fitness, nu sunt oamenii de rând, ci corporațiile, care le cumpără pentru angajați. Noul model de afaceri al asiguratorilor se aplică deja și la asigurările auto. Clienții primesc dispozitive care le monitorizează stilul de condus și au de ce să se gândească de două ori înainte de a apăsa pe accelerație. Condusul agresiv îi va costa.