BUSINESS CLUB. Tehnologia ieftinește asigurările

Data publicării:
fitbit Flex-Four-colours - fitbitcom

Asiguratorii şi-au dat seama că tratamentul cu șablon e ineficient - pierd clienţi fiindcă asigurările sunt scumpe şi pierd bani când dau o asigurare ieftină de sănătate unui tânăr care face sport de două ori pe an. Tehnologia vine cu soluţia. Tot mai multe companii oferă oricui şansa să plătească asigurări ieftine - primesc reduceri şi recompense dacă îi lasă pe asiguratori să le monitorizeze stilul de viaţă cu brăţări de fitness, aplicaţii mobile şi dispozitive care înregistrează cât de des încalcă limita de viteză.

Pentru a-și spori vânzările de polițe, tot mai mulți asiguratori din Occident oferă reduceri și de 10% celor care acceptă să poarte o brățară de fitness care le monitorizează stilul de viață. Clienții primesc din start un preț mai bun, iar dacă brățara înregistrează că nu sunt sedentari, că au un nivel redus de stres și adesea ies la alergat, primesc și mai multe beneficii.

Fred Katayama, reporter Reuters: Asigurații primesc gratis o brățară de fitness care le monitorizează activitatea. Aceștia acumulează puncte dacă sunt activi fizic și dacă au un stil de viață sănătos.

Punctele se adună și pe baza lor se calculează profilul de risc. Aceștia câștigă puncte și dacă merg anual la doctor pentru consult, dacă se țin departe de țigări și dacă fac cursuri online de sănătate. Toate îi dau o idee asiguratorului despre cât de mari ar putea fi costurile de spitalizare și de tratament pentru fiecare client în parte. În plus, compania primește informații în timp real și nu doar o dată pe an, în baza unui consult medical. Primele de asigurare nu mai trebuie să fie bătute în cuie, ci pot fluctua în funcție de cât de activ e fiecare client în parte. Asiguratul primește astfel un preț corect și are un motiv în plus să aibă grijă de sănătatea sa.

Companiile în mod special sunt interesate de dispozitivele la purtător pentru beneficiile date angajaților. Au costuri uriașe cu asigurările de sănătate, iar brățările de fitness le ajută să facă economii. Numai în Statele Unite costurile cu sănătatea sunt de peste două mii de miliarde de dolari și mare parte din ele sunt generate de obezitate și diabet.

Cea mai mare parte a clienților Fitbit, un mare producător de brățări de fitness, nu sunt oamenii de rând, ci corporațiile, care le cumpără pentru angajați. Noul model de afaceri al asiguratorilor se aplică deja și la asigurările auto. Clienții primesc dispozitive care le monitorizează stilul de condus și au de ce să se gândească de două ori înainte de a apăsa pe accelerație. Condusul agresiv îi va costa.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
NASA a surprins o imagine rară deasupra Pământului, în troposferă...
Digi FM
Un american și-a dus soția la un magazin din Brașov, iar imaginile sunt virale. Reacția acestuia când vede...
Pro FM
Închisoarea l-a schimbat complet pe Sean „Diddy” Combs. Rapperul „a slăbit” și „a albit” în cele trei luni de...
Film Now
Tom Hanks insistă că „e într-o formă bună”, în ciuda apariției care i-a îngrijorat pe fani. S-a zvonit că...
Adevarul
Amantlâc în fotbalul mare: viitoarea nevastă i-a bătut la ușă amantei în miez de noapte
Newsweek
Bucura Oprescu care a garantat indexarea pensiilor reconfirmată ministrul muncii. Își ține cuvântul?
Digi FM
Fiica lui Mircea Diaconu rupe tăcerea după moartea actorului: „Nu a murit de cancer de colon”
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Jennifer Lopez, fotografiată la cumpărături cu Emme, pe care a prezentat-o cu pronume neutru acum doi ani
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...