Dar sunt și veşti cu impact imediat. China a devenit un mare exportator de motorină. Economia chineză încetineşte, folosesc mai puţin carburant în interior, acolo au capacităţi uriaşe de rafinare şi ca să nu le oprească, produc pentru export.
Desigur, nu va veni tancul de motorină de la Shanghai, dar va ajunge în Australia sau în India, şi de fapt se acoperă piaţa şi efectul se propagă şi la noi. Prin urmare, apare un exces de carburant în piaţa mondială şi asta se transmite peste tot.
Totul este legat în economiile lumii. Şi ca se vedeţi cum se leagă treburile, în acest context al scandalului Volkswagen, vă prezentăm două cotaţii ale unor metale rare. Evoluţiile lor au fost influenţate de nebunia asta, chiar puternic. Nu are importanță despre ce e vorba, pentru că nimeni nu cumpără paladiu... platină poate mai ia cineva, dar paladiu nu... E însă important ca să vedeţi cum evoluează lucrurile şi cum se influențează.
De când a izbucnit acest scandal, cotaţiile paladiului au sărit brusc în sus în timp ce cele ale platinei s-au prăbuşit. Tâlcul este că paladiul este folosit la catalizatoarele pentru motoarele pe benzină, iar platina la catalizatoarele de diesel. Ideea este că se aşteaptă ca cererea de motoare pe benzină să crească, iar cea pentru motoare pe motorină să scadă. Şi atunci, în perspectivă, cotaţiile s-au mişcat. Deci totul este înlănţuit. Când acţiunile Volkswagen se prăbuşeau, cele ale rivalului direct, Toyota, creşteau. Cam aşa se mişcă lucrurile.