Petrom a făcut un profit net de 831 de milioane de euro în primele noua luni ale anului, la vânzări în scădere până la 4,1 miliarde de euro. Rezultatele mai bune au venit pe seama eliminării pierderilor, căci producţia de petrol şi gaze s-a menţinut în parametri similari cu cei din 2012. Petrom nu a mai avut pierderi din hedging, adică din instrumentele de acoperire a riscului valutar şi de la cotaţiile ţiţeiului. Nu a mai încheiat niciun contract de hedging, după ce anul trecut a marcat un minus de (superimpose) 88,5 milioane de euro numai din aceste instrumente financiare. Parte din câştig a venit şi din cotaţiile în creştere la petrol. Preţul ţiţeiul Ural, cel de referinţă pentru Petrom, a crescut până la 108 dolari pe baril la finele lunii septembrie.
Cea mai mare parte din veniturile companiei sunt generate de ţiţei şi de produsele finite, care au o pondere de 80 % din total. Restul este acoperit de vânzările de gaze şi electricitate. Profitul din rafinare şi din reţeaua de benzinării a urcat şi el puternic, marcând un plus de aproape 80 % în primele nouă luni, până la 63 de milioane de euro. Petrom are cea mai extinsă reţea de benzinării la nivel naţional. La sfârşitul lui septembrie avea însă un număr de 785 de staţii, cu 14 mai puţin faţă de aceeaşi perioadă din 2012. În calcule intră şi reţeaua din Republica Moldova, reţea pe care Petrom a început să o micşoreze.
Profitul total, înainte de dobânzi, s-a ridicat la 1 miliard de euro, în creştere cu 14 %. Rezultatele bune ale Petrom le-au ridicat şi pe cele ale companiei mamă OMV. Contribuţia Petrom la grup a crescut considerabil. La mijlocul anului a însemnat 80%. Acum a ajuns la o pondere de 90 % din profitul grupului OMV. Asta în condiţiile în care vânzările la nivel de grup sunt de aproape 8 ori mai mari.