Guvernul de la Budapesta poartă un război cu multinaționalele, chiar dacă nu e vorba de Daimler în primul rând, și asta îi face pe germani să fie ceva mai rezervați. S-ar putea să fie doar o modalitate de a arăta pisica. România a mai fost folosită pentru așa ceva, în problema South Stream, când rușii îi șantajau pe bulgari cu modificarea traseului prin România că să lase și ei din pretenții. Problema României este infrastructura, dar cu perspectiva de a avea măcar o autostradă care să lege nord-vestul țarii de Europa, s-ar putea ca acest dezavantaj să dispara pâna când Mercedes ar începe să asambleze mașini, 2015-2016.
Perspectiva unei uzine în România a apărut după ce germanii ar fi amânat dublarea capacității la uzina de la Kecskemét din Ungaria. Fabrica are în prezent o capacitate anuală de 150.000 de unitați. Grupul produce la Kecskemét modelul Mercedes-Benz B-Class, iar din ianuarie 2013 a început să fabrice și noul CLA compact Coupé cu patru uși, prima serie de modele planificată a fi produsă exclusiv în Ungaria.
Producătorul german a ales în 2008 Ungaria pentru noua fabrică Mercedez-Benz în condițiile în care pe lista posibilelor amplasamente din Europa de Est s-au aflat și România și Polonia. Deși grupul este mulțumit de fabrica profitabilă din Ungaria, acesta se pare ca va amâna investiția de la Kecskemét din cauza incertitudinilor privind politicile economice ale Ungariei. Construcția noii linii de producție a fabricii ar fi trebuit să înceapă în 2013. Proiectul ar fi trebuit să beneficieze probabil și de ajutor din partea guvernului de la Budapesta.
Guvernul ungar, condus de premierul Viktor Orban, a introdus în ultimii ani o serie de taxe asupra companiilor din mai multe sectoare economice, pentru a consolida finanțele statului. Industria auto nu a fost vizată, însă taxele, care au afectat inclusiv companii germane active în alte domenii, și retorica agresivă a Executivului la adresa multinaționalelor au afectat încrederea investitorilor străini în politicile economice ale Budapestei.
Daimler a anunțat, la sfârșitul lunii aprilie, că va investi peste 300 milioane euro în România pentru extinderea producției de cutii de viteze, destinate Mercedes-Benz, la subsidiara locală Star Transmission din Sebeș, județul Alba.