În România, comerţul pe internet, mai are mult până departe. Nouă din zece magazine nu folosesc platforme integrate de comerţ electronic, arată datele Teamshare. Sunt acele site-uri care nu precizează dacă produsele vândute sunt pe stoc sau nu sau care obligă clienţii să dea comenzi prin telefon. Comenzi care desigur, pot fi date doar într-un anumit interval orar. Iar lipsa detaliilor privind stocul unui produs reduce cu cel puțin 50% șansa de a fi cumpărat, spun specialiştii.
Punerea la punct a unui magazin online cu o platformă integrată de comerț electronic poate dura între o lună și trei luni, în funcție de complexitatea proceselor, ce trebuie modelate și automatizate. Implementarea poate fi făcută şi în etape, prin introducerea de care pot fi testate și lansate rapid.
Ca să uşureze viaţa clientului, un magazin online trebuie să permită plasarea de comenzi la orice oră, prin câteva clicuri. Trebuie în acelaşi timp să îi ofere clientului posibilitatea de a alege între plata ramburs şi plata prin card.
Toate magazinele mari au astfel de sisteme integrate. Problema este că mulţi comercianţi mici îşi permit cu greu să implementeze astfel de sisteme, care sar de câteva mii de euro. Pe termen lung îşi pot recupera investiţia doar dacă au vânzări suficient de bune. Pe de altă parte, un sistem complicat de vânzări goneşte clienţii către magazinele online mai mari.
Potrivit datelor oficiale, anul trecut doar 10% din populația României a folosit internetul pentru cumpărături. De asemenea, 14% dintre întreprinderile mari au apelat la comerțul electronic ca să achiziționeze bunuri și servicii. Şi acolo sunt ceva probleme. Doar 5% dintre furnizorii de mărfuri din România le permit clienţilor să dea comenzi automatizate.