Ca să devină cu adevărat valoroasă, o informație are nevoie de explicaţii. Un bilanț financiar aparent banal poate să ascundă slăbiciuni numai bune de speculat de către competiție. Așa cum pot foarte bine masca adevărul.
Pe biroul unui bancher, informația apare sub forma de analiză bine structurată și documentată. Datele vin de la departamente specializate de analiză din interiorul băncilor. Analiza de risc, în special, a devenit extrem de importantă după 2008. Clienții vor acum servicii bancare personalizate, autoritățile de reglementare - mai multă transparență, iar managementul caută oportunități de creștere.
Informațiile înseamnă bani grei, iar giganții care le gestionează știu asta cel mai bine. Agenția Bloomberg rulează afaceri de 8 miliarde de dolari pe an, iar cea mai mare parte din încasări, peste 6 miliarde de dolari, este generată de afacerea cu date pentru mediul de business. Printr-un program special, agenţia transmite informații precum cotațiile bursiere, mișcările din piețele lumii și știri economice. Toate acestea vin la un preț pe măsură: un singur cont pe platforma Bloomberg costă, anual, cel puțin 20.000 de dolari.
Dar informaţia în sine nu este suficientă. Ea trebuie pusă într-un context potrivit şi urmărită de-a lungul întregului lanţ cauzal.
Globalizarea informaţiei înseamnă acces mai facil la volume mari de date, dar şi riscuri pe măsură. Băncile investesc tot mai mult în tehnologii noi care să le asigure securitatea informaţiilor şi o apropiere mai mare de clienţi. La nivel mondial, băncile cheltuie în fiecare an 180 de miliarde de euro în sectorul IT. Este o sumă de 18 ori mai mare decât întreaga valoare a pieţei de IT&C din România.