BUSINESS CLUB. Ford trage pe dreapta modele neprofitabile

Data publicării:
ford-1

În 2015, Ford a făcut profit în Europa pentru prima dată în ultimii 4 ani. Nu a fost cine ştie ce, un câştig operaţional de 259 de milioane de dolari, dar venit după un şir de trei ani în care pierderile sau ridicat în total la 3 miliarde de dolari.

Ford vrea să îşi crească marjele de profit la 6-8% în Europa, de la 1% cat au fost anul trecut, spune Jim Farley, directorul diviziei continentale a companiei americane . În acelaşi timp vrea să facă fabricile cu 7 % mai eficiente.

Constructorul a anunţat că vor fi eliminate câteva sute de locuri de muncă în Europa, precum şi modelele nelucrative. Nu s-au dat cifre sau nume, dar pentru angajaţi se va introduce un program de plecări voluntare.

În privinţa modelelor se pot face câteva speculaţii. Cele mai slabe vânzări din gamă le au B-Max şi S-Max. Modelul asamblat la Craiova a vândut anul trecut 45.500 de unităţi, cu 15% mai puţin decât vindea în 2014, când la rândul lor vânzările erau cu 20% mai mici decât în 2013.

S-Maxul, produs la Valencia, a avut un an si mai prost. Livrările au scăzut cu 45%, dar producătorul îşi pune speranţa într-o revenire o dată cu lansarea modelului cu îmbunătăţiri.

Creşterea vânzărilor Ford a fost susţinută cel mai mult de SUV-uri. E o modificare a preferinţelor europenilor care aproape s-a simţit şi-n uzina de la Craiova. S-a vorbit îndelung despre aducerea Suv-ului EcoSport la fabrica românească însă nu s-a materializat nimic.

Dacă la această restructurare anunţată de Ford modelul B-Max va fi sacrificat, atunci la uzina de la Craiova s-ar putea grăbi venirea unui model cu adevărat vandabil. Grupul american vrea să înlocuiască modelele slabe cu unele noi şi, cel mai important, mai scumpe, motiv pentru care linia Vignale va fi puternic extinsă în următorii doi ani. Ford vrea să lanseze șapte modele anul acesta printre care şi versiuni noi ale SUV-urilor Edge şi Kuga, precum şi a hatchbackului Focus Rs.

Anul trecut la Craiova cadenţa producţiei a fost de 270 de unităţi pe zi, în condiţiile în care liniile sunt proiectate să scoată 700 de bucăţi. Uzina lucrează cu un schimb complet şi un al doilea cu program redus. La Dacia se lucrează în trei schimburi. Producţia slabă de maşini a făcut ca la Craiova să fie produse elemente de caroserie pentru S-Max şi Galaxy, doar pentru a menţine ocupată ofrţa de muncă. O forţă de muncă ieftină.

Acest lucru va însemna un avantaj pentru uzina din Oltenia care are costuri de producţie de două ori mai mici decât uzinele din Vest. Va atârna greu în planul Ford, care vrea să economisească anual 200 de milioane de dolari. Marea problemă este însă lipsa infrastructurii, care să faciliteze transportul unei producţii mai mari.

Restructurarea operaţiunilor din Europa e de fapt un ecou al măsurilor din Statele Unite. Acolo s-au închis fabrici, s-au dat oameni afară, dar la final a rezultat o companie mai dinamică, cu rezultate mai bune.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Liviu Dragnea, “trădarea” supremă față de PSD: “Presă plătită îl apără pe Ciolacu în cazul Nordis!”
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Elena Lasconi, fotografii cu fiica ei, înainte de alegeri. „Avem multe de învățat de la copiii noștri”
Newsweek
HAOS la Poșta Română: Peste 2.000.000 de pensii, în pericol să nu fie livrate. Guvernul intervine
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Ylva Johansson
Șefa migrației din UE a tras un semnal de alarmă cu privire la vizele rusești. Care ar fi amenințările la...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...