BUSINESS CLUB. Carrefour îşi face magazine săteşti

Data publicării:
contact carrefour

Carrefour importă formatul Contact din Franța, unde există acum peste 400 de astfel de magazine. În România, rețeaua este abia la început: au fost deschise șase magazine, potrivit Ziarului Financiar. Magazinele respectă formatul franțuzesc: au suprafețe de pâna la 900 de metri pătrați și comercializează cu precădere produse alimentare și de îngrijire, într-o gamă mai restrânsă. Într-un astfel de magazin pot lucra între șase și 20 de oameni, iar numărul de clienți zilnici ar putea ajunge la 800, în funcție de vadul comercial. O mare parte din ofertă este reprezentată de produsele marcă proprie, mai ieftine.

În Franța, rețeaua Contact s-a extins rapid în mediul rural prin intermediul francizei. Aceeași strategie ar putea fi aplicata și în România, mai ales că există exemplul Carrefour Market, rețea care s-a marit și prin intermediul francizei. Practic, magazinele sunt deținute de un proprietar, iar Carrefour vine cu un brand puternic și cu strategia de marketing.

Aceeași rețetă de extindere prin franciză au aplicat-o și germanii de la Metro, care au intrat pe piața rurală cu brandul La Doi Pași. Rețeaua numără acum peste 600 de magazine, dintre care jumătate sunt deschise în sată, iar cealaltă - în orașe. Pentru a fi francizat la Doi Pași, proprietarul plătește către Metro o taxă de 500-600 de lei, în schimbul căreia primește cataloage de promovare a ofertei și consiliere de marketing.

Și belgienii de la Mega Image au testat piața rurală, dar cu multă prudență. Au deschis supermarketuri în zone din jurul Bucureștiului, ca Snagov sau Corbeanca, unde puterea de cumpărare este comparabilă cu cea din oraș.

Extinderea Carrefour în mediul rural întețește concurența dintre marii comercianți și este o amenințare în plus pentru comerțul tradițional, adică pentru puzderia de magazine care nu au un nume puternic și poate nici o ofertă prea bogată. Puterea marilor comercianți vine dintr-un preț mai bun, pentru că și volumele sunt mai mari. Pe de altă parte, micii proprietari de magazine pot câștiga pentru că știu bine preferințele localnicilor și pentru că acceptă vânzarea pe datorie. Pentru comunitățile rurale sărace, cumpărăturile pe datorie sunt la ordinea zilei. Dar nu aceste comunități sunt acum ținta marilor comercianți. Extinderea pornește dinspre orașele mari, bogate, spre comunele din jur. Veniturile în mediul rural sunt cu 25% mai mici decât cele de la oraș. Dar comercianții trebuie să fie prezenți și acolo unde trăiește jumătate din populația României. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
S-a aflat vârsta maximă pe care o poate atinge un om. Descoperirea făcută în urma celui mai amplu studiu de...
Digi FM
Cum arată Bryan Adams în 2024, la 65 de ani. La 16 ani s-a lăsat de școală pentru muzică
Pro FM
Andrea Bocelli, dezvăluiri despre accidentul în urma căruia a rămas orb: „Acela a fost momentul când s-a...
Film Now
Jennifer Lopez, în cei mai scurți pantaloni din garderobă și cizme până la genunchi, la proiecția noului film...
Adevarul
Un bucureștean reclamă că are nevoie de reconstrucția penisului după ce a apelat la un salon de piercing
Newsweek
Se votează o nouă creștere de pensie și o nouă formulă de recalculare. NU mai contează anii munciți!
Digi FM
Un român, văduv și tatăl a doi copii, mort în inundațiile din Spania. Fratele lui i-a găsit trupul fără...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Un hamster a „evadat” dintr-o școală, într-un balon de plastic. Imaginile, desprinse parcă dintr-un film...
Film Now
James Van Der Beek, forțat de împrejurări să dezvăluie că are cancer. Actorul de 47 de ani, pus în fața unei...
UTV
Margot Robbie si Tom Ackerley au devenit parinti pentru prima oara. Actrita a nascut un baietel perfect...